سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دگرگوني چهره شهرها با نوسازي بافت هاي فرسوده

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران گفت: آماده نبودن طرح هاي جامع شهري و فعالیت هاي عمرانی در قالبی متکی بر مطالعات جامعی با توسعه بلند مدت چهره شهرها را دگرگون کرد.

مجيد کيان پور در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه اهداف عمده عمران شهري، سالم سازي و اصلاح اداره امور شهرها به است ،گفت: بخش عمران شهري، با فعالیت هاي گسترده پیگري شده و نیازهاي شهري با توجه به اولویت هاي موجود دسته بندي شده است.

وي با اشاره به اينکه طی این برنامه با اجراي بیش از 660 طرح مختلف عمرانی، چهره شهرها دگرگون شد، افزود: فراهم نبودن مقدمات اجراي طرح ها و فعالیت هاي عمرانی در قالبی متکی بر مطالعات جامعی با توسعه بلند مدت چهره شهرها را دگرگون کرد.

کيان پور در ادامه تصريح کرد: طی تحولات در برنامه دوم، وزارت آبادانی و مسکن تأسیس و اجراي طرح هاي عمران شهري از سازمان برنامه به این وزارتخانه منتقل شد.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه اظهار داشت: به طور کلی پیامد ضوابط اجرایی و سیاست هاي شهري از سال 1320 تا 1345 ، افزایش جمعیت شهرنشین، بیش از دو برابر شد که بدون کنترل و نظارت صورت می گرفت.

کيان پور با اشاره به اينكه در گذشته قطعه بندي زمین، ایجاد گذربندي شهرها، نوع کاربري ها، تعداد طبقات، کیفیت بنا، کیفیت نماسازي، نوع استفاده از ساختمان و غیره را مالک تعیین می کرد، افزود: نقش شهرداري ها تنها به صدور پروانه ساختمانی و اخذ عوارض، آن هم در محدوده خدماتی شهرها، محدود بود.

وي در ادامه توضيح داد:تأسیس شوراي عالی شهرسازي و معماري به منظور اتخاذ سیاست هاي کلی شهرسازي و ایجاد هماهنگی هاي مربوط به تهیه مقررات اصلاح، تصویب طرح هاي جامع و توسعه شهري و تصویب قانوني مبني بر فعالیت هاي شهرسازي، تهیه و تصویب طرح هاي چند ماده به قانون شهرداري ها جامع شهري، تعیین حریم شهري و اعطاي مجوز براي نظارت بر فعالیت هاي ساختمانی در شهرسازي بر عهده شهرداري ها بود.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران خاطر نشان کرد: از سال 1345 به بعد به دنبال تشکیل شوراي عالی شهرسازي و معماري ایران و تدوین ضوابط براي موارد مندرج در مواد قانونی فعالیت هاي نوسازي و بهسازي قوت بیشتري گرفت.

کيان پور يادآور شد: کوشش براي عمران شهرها و نوسازي و بهسازي محله ها ازسال 1345 به بعد اغاز شد.

برچسب ها: نوسازی ، بافت ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.