سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودزنی: آش نم نمک شور می شود

خودزنی (احمد کاوری) هم مثل بی تابی بیتا از فیلم های جشنواره سی ام است.

باشگاه خبرنگاران- خودزنی (احمد کاوری) هم مثل بی تابی بیتا از فیلم های جشنواره سی ام است.

کاوری در دومین تجربه کارگردانی اش(پس از کارگردانی مشترکش با مهدی فیوضی در نفوذی) سراغ یکی از داستان های جذاب و نجیب محفوظ با نام "دزد و سگ ها" رفته و کوشیده یک فیلم اجتمعی و خیابانی بر اساس آن بسازد.

اما نگرانی از فروش فیلم به دعوت از بازیگرانی مثل امین حیایی با همان بازی همیشگی اش در آثار کمدی انجامیده است. خودزنی در جشنواره سی ام در آخرین سانس به نمایش درآمد.

به همین دلیل منتقدان درباره آن موضع گیری شخصی نکردند و اکران فیلم هم مثل سایر آثار روی پرده به شکل ناگهانی انجام شد.

در شرایط فعلی سینمای ایران کدام کارگردان با نمایش فیلمش در اولین فرصتی که به او پیشنهاد می شود مخالفت می کند؟ خودزنی پس از چهار روز نمایش فقط 55 میلیون تومان فروخته بود(برای مقایسه بیاوریم که برف روی کاج ها در سه روز نخست اکرانش فروش هفتاد میلیونی داشت) و همین آمار باعث شد برخی از سایت ها در تیترشان از واژه "فاجعه" برای توصیف فروش فیلم ها یاد کنند.

خود کاوری هم در مصاحبه ای کوشید اکران دیر هنگام این فیلم را یکی از علت های فروش پایینش بخواند و البته توضیح جالبی هم داد:" پس از جشنواره فجر.. دیگر خبری از این فیلم و جزییات آن ندارم. اما با توجه به گذشتن زمان زیادی از تولید آن و اکران دیر هنگام خود زنی نباید توقع زیادی از فروش آن داشت" خودزنی را بنیاد فارابی اکران کرده است و باز هم جلوه ای دیگر از بی اعتنایی بخش دولتی به وضعیت اکران فیلم هایش نمایان شده است نه کارگردان معترض است و نه پخش کننده!/ي2

منبع:ماهنامه فيلم.
برچسب ها: خودزنی ، سینما ، کاوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.