سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

عید فطر در نقطه اوج کمال انسانی قرار دارد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: عید فطر در نقطه اوج کمال انسان به دلیل یک ماه عبادت و تقرب به خداوند قرار دارد بنابراین در این روز باید به شادی و شادمانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد مبلغی ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و اسلام برای نشان دادن اهمیت این عید و جایگاه تعیین کننده و بسیار باشکوه آن تلاش فراوان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر به دلیل آنکه در پایان یک ماه بندگی قرار دارد، دارای بار معنوی و الهی است و فراتر از کلیشه‌های عیدهای متداول و رایج در بین انسان‌ها عید فطر پیش از آنکه محتوای مادی داشته باشد، محتوای معنوی دارد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عنوان داشت: عید فطر در نقطه اوج کمال انسان به دلیل یک ماه عبادت و تقرب به خداوند قرار دارد بنابراین جای شادی و شادمانی دارد و اسلام نگاهش این است که برای تقرب به خداوند و دور شدن از گناه باید جشن گرفت.

وی عنوان داشت: چه شادی بهتر از اینکه انسان تولدی دوباره پیدا کند و به خدا نزدیک شود و رحمت و معنویت سرشار کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد بین معنویت و مادیت از رهگذر عید فطر ارتباط برقرار کند، هیچ گاه اسلام نمی‌خواهد معنویت جدا از مادیت شکل بگیرد.

مبلغی عنوان داشت: اسلام این موضوع را پیگیری می‌کند که در زندگی مادی معنویت به عنوان روح حلول کند و زندگی معنوی جدای از زندگی مادی مسیر خود را طی نکند.

وی یادآور شد: عید فطر در خود پیام‌های بسیاری دارد و این پیام‌ها در حقیقت منعکس‌کننده فلسفه زندگی در اسلام بوده است./س

برچسب ها: قم ، عید ، غطر ، نقطه ، اوج ، کمال ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.