سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنبال افشاگری اسنودن؛

حذف 90 درصد از کدهاي امنيتي آژانس امنيت ملي آمريکا

ْآژانس امنیت ملی آمریکا که از زمان افشاگری های ادوارد اسنودن مشاور سابق این آژانس با دشواری های زیادی مواجه شده، اعلام کرد با هدف کاهش تعداد افرادی که بتوانند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشند، در نظر دارد 90 درصد از کدهای امنیتی دسترسی به سیستم های خود را حذف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس امنیت ملی آمریکا در واقع یکی از نهادهای جاسوسی این کشور است که وظیفه رصد مکالمات تلفنی و اینترنتی افراد را بر عهده دارد.

کیت الکساندر مدیر این آژانس در کنفرانسی در نیویورک در مورد امنیت سایبری، در توضیح برنامه های این نهاد گفت تقویت امنیت در کشور از طریق خودکار نمودن بخش اعظم فعالیت های این نهاد میسر می شود.

وی خاطر نشان کرد: کاری که ما آغاز کرده ایم، و صادقانه باید گفت خیلی دیر، کاهش 90 درصد از مدیران سیستم یا کدهای امنیتی دسترسی به سیستم های آژانس است.

ادوارد اسنودن که پس از افشای اطلاعات مربوط به برنامه شنود مکالمات تلفنی و اینترنتی مردم توسط دولت آمریکا به روسیه فرار کرد و فعلا به طور موقت در آن کشور پناهنده شده است، جزو یکی از هزاران مدیر سیستم اداره کننده شبکه های اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا بود.

کیت الکساندر در ادامه افزود : خودکار نمودن بخش مهم و اصلی فعالیت های این آژانس که فعلا توسط کارمندان و مشاوران انجام می شود، سبب خواهد شد تا دفاع و محافظت از سیستم های اطلاعاتی ایمن تر و آسان تر شود و در عین حال بتوانیم سرعت مورد نیاز را نیز در اختیار داشته باشیم.
برچسب ها: آژانس ، امنیت ملی ، آمریکا ، حذف ، کد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.