سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزراي خارجه آلمان و مصرتلفني گفتگو کردند

وزیر امور خارجه آلمان امروز با همتای مصری خود درباره تحولات داخلی این کشور تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری دولتی عربستان سعودی؛  "گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با "نبیل فهمی" همتای مصری اش با وی درباره تلاش ها برای پایان دادن به بحران سیاسی کنونی در این کشور بحث و رایزنی کرد. در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با اشاره به گفتگوی تلفنی وستروله و فهمی خاطر نشان کرد "نبیل فهمی" در این گفتگو بر پایبندی کشورش به اجرایی کردن نقشه راه با مشارکت همه طرف های مصری بدون حذف هیچ یک از آنها تاکید کرده است .




"فهمی" همچنین بر مقابله با مشکلات موجود و حل آنها از طریق گفتگو تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه مصر در عین حال خاطر نشان کرد اوضاع کنونی کشورش به سبب تاثیراتی که بر نظم عمومی دارد نمی تواند ادامه یابد و باید در چارچوب قانون حل شود.

شایان ذکر است سیاستمداران آلمانی از جمله "وستروله" و "آنگلا مرکل" صدر اعظم این کشور، بارها درباره کنارگذاشتن گروه اخوان المسلمین از آینده سیاسی مصر، پیگرد و بازداشت سران آن تحت هر عنوانی، به رئیس جمهور موقت و دولت انتقالی مصر هشدار دادند و از آنها خواستند به هیئت های بین المللی بی طرف مانند صلیب سرخ اجازه دهند با "محمد مرسی" دیدار کنند . حتی مرکل بارها درخواست کرده بود به عنوان اولین گام ضروری برای دستیابی به راه حل بحران، مرسی آزاد شود.
برچسب ها: مصر ، آلمان ، تلفنی ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.