سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد بی سابقه بیکاری در یونان

بر اساس آمار رسمی که روز پنجشنبه در یونان منتشر شد میزان بیکاری در این کشور بحران زده اقتصادی، به 27 و شش دهم درصد جمعیت فعال آن رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز ؛ رقم این شاخص ماه آوریل 27 درصد بود. این میزان درصد برای بیکاری در بین جمعیت فعال یونان تقریبا دو برابر میانگین بیکاری در منطقه یورو است. میانگین میزان بیکاری در منطقه یورو 12 و یک دهم درصد است. از زمانی که سازمان آمار یونان شروع به انتشار داده های اقتصادی در این کشور کرده است یعنی از سال 2006 تاکنون سابقه نداشته است میزان بیکاری در یونان تا این حد افزایش یابد. 

بانک مرکزی یونان پیش بینی کرده است میزان بیکاری در بین جمعیت فعال این کشور تا سال 2015 حتی به 28 درصد نیز برسد اما از این سال به بعد روند کاهش را طی خواهد کرد.

یونان از شش سال پیش تاکنون دچار رکود اقتصادی و در نتیجه افزایش بی سابقه بیکاری در بین جمعیت فعال خود شده است. رکود اقتصادی یونان که اجرای طرح های ریاضت اقتصادی مورد نظر گروه سه جانبه متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا واتحادیه اروپا آن را تشدید کرده، سرمنشاء اصلی بحران بدهی های حاکمیتی در منطقه یورو شده است. 
برچسب ها: رکورد ، بیکاری ، یونان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.