سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه جنايات گروههای مسلح عليه کردهای سوريه

گروه های مسلح وابسته به جبهه النصره و گروهی که خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامد به جنایات خود علیه شهروندان کرد در شمال سوریه ادامه می دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ افراد مسلح جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به جنایات خود در شمال شرق سوریه علیه غیرنظامیان کرد ادامه می دهند. گزارش ها نشان می دهد صدها نفر از کردها کشته شده اند که بسیاری از آنها در اعدام های صحرایی به قتل رسیده اند. صدها نفر دیگر نیز پس از ورود افراد مسلح به روستاهای کردنشین ناپدید شده اند. کردها معتقدند جنایاتی که علیه آنان به ویژه در تل ابیض در استان الرقه و تل عران و تل حاصل در حومه حلب صورت می گیرد، عملیات پاکسازی نژادی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست کشته شدن صدها کرد از جمله زنان و کودکان را به دست گروه های تندرو در سوریه محکوم کند و از همه خواست بدون ملاحظه کاری و قید وشرط، اقدامات تروریستی را در سوریه محکوم کنند.

دفتر حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد تیمی وابسته به این سازمان درباره گزارش های دریافت شده از شمال سوریه درباره اعدام های دسته جمعی تحقیق می کند. این دفتر افزود اقدامات گروه های مسلح در این مناطق، جنایت جنگی محسوب می شود و باید عاملان آن محاکمه شوند. گروه های مسلح همچنان دهها غیرنظامی کرد را در شهر تل ابیض در استان الرقه و روستاهای اطراف آن در اسارت دارند. آنها همچنین خانه های شماری از ساکنان مناطق کردنشین را منهدم و بسیاری از آنها را مجبور به ترک محل سکونتشان کرده اند.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، کرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.