سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید "عباس" بر آزادی هرچه سریعتر اسیران فلسطینی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اسیران فلسطینی بازداشت شده پیش از موافقتنامه اسلو (1993) به زودی و طی چند مرحله آزاد خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ محمود عباس پس از نماز عید فطر در رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت :« با آزادی این اسیران که برای تحقق آن تلاش بسیاری کردیم، پس از مدت های طولانی مشکلات به پایان می رسد ».عباس افزود :« مذاکرات با اسرائیل به زودی آغاز می شود و ما به اصول ثابت خود و در راس آن تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس پایبند هستیم ».

عباس خاطر نشان کرد :« آرزومندم عید سال آینده همه آرزوهای ملت فلسطین در دستیابی به آزادی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق شود و این اصول ملت فلسطین است که تغییر نمی کند ».عباس در زمینه امور داخلی فلسطین گفت :« موضوع آشتی فلسطینیان را که یک موضوع ملی و مهم است فراموش نکردیم و اگر به مذاکرات و مسائل دیگر بپردازیم، مسئله پایان اختلافات را فراموش نمی کنیم ».

وی افزود :« ما برای اجرای موافقت نامه دوحه و قاهره و اجرای انتخابات و پذیرفتن نتایج انتخابات آماده ایم و امیدواریم همگان نیز در این زمینه آماده باشند تا این لکه ننگ ( اختلاف ها و چنددستگی ) از پیشانی ما پاک شود ».دو جنبش فتح و حماس دو موافقت نامه صلح برای تشکیل دولت وحدت ملی و مستقل که زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کند امضا کردند.

اولین موافقت نامه صلح ماه مه 2011 با نظارت مصر و دومین آن فوریه 2012 با نظارت قطر امضا شد اما بسیاری از بندهای این موافقت نامه ها اجرا نشد. 
برچسب ها: عباس ، آزادی ، اسیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.