سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش کيفيت خدمات شهري با نوسازي بافت هاي فرسوده

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران گفت: بهبود اداره ي امور شهرها و افزایش کیفیت خدمات شهري و نیز هدایت فرایند توسعه شهري در بخش عمران شهري مد نظر قرار گرفته است.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه امروزه با رشد روزافزون شهرنشینی، مشکلات شهري بیش ازهرزمان دیگري دامنگیر شهرهاي کشورشده است ، گفت: این مشکلات با تأثیر گذاري بر تمامی جنبه هاي شهرنشینی، روابط منطقی زندگی شهرنشینی را نابه سامان نموده، کیفیت کلی و قابلیت زندگی در آن ها را به شدت کاهش داده است.

وي ادامه داد: در برنامه عمراني چهارم بهبود اداره ي امور شهرها و افزایش کیفیت خدمات شهري و نیز هدایت فرایند توسعه شهري در بخش عمران شهري مد نظر قرار گرفته است.

کيان پور با اشاره به اينکه به منظور تحقق برنامه عمراني چهارم ، دو قانون مورد تصویب قرار گرفت ،افزود: قانون نوسازي و عمران شهري مصوب سال 1347 و تهیه طرح هاي جامع شهري ( براي شهرهاي مهم) دو قانون مورد تصويب قرارگرفته شده براي تحقق برنامه چهارم عمراني است.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه تصريح کرد: قانون نوسازي و عمران شهري در مورد ضابطه نوسازي شهرها، تدوين شد و به لحاظ مشکلات قانونی در خصوص تملک اراضی و املاك و نیز تنگناهاي مالی و مدیریتی شهرداري ها به خوبی عملی نكردند.

وي در ادامه اظهار داشت: تهیه طرح هاي جامع شهري ( براي شهرهاي مهم) و طرح هاي آمایش سرزمین و تهیه نقشه ها براي شهرهاي کوچک که به دنبال تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازي( 1353 ) به این وزارتخانه واگذار شد ، نوسازي محلات قدیمی و ناسالم در قالب این طرح ها دیده شده بود.

کيان پو خاطر نشان کرد: برنامه عمراني چهارم اعطاي کمک هاي بلاعوض و وام به منظور ایجاد تأسیسات عمرانی در شهرها به شهرداري ها و سایر موسسات عمومی و عام المنفعه که طبق قوانین کشور تشکیل و موظف به تأمین نیازهاي عمومی اند، گنجانده شده بود.

برچسب ها: نوسازی ، بافت ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.