سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید آبزیان spf در کشور

مدیرکل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران گفت: تولید میگو و قز‌ل‌آلای spf (تولید محصول عاری از بیماری‌های خاص) به زودی در کشور آغاز می‌شود.

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه spf یعنی تولید محصولی که عاری از بیماری‌های خاص است، افزود: این عمل با اقداماتی ژنتیکی، اصلاح‌ نژادی و ... انجام می‌شود.  
 
وی ادامه داد: در بحث spf یکی از مهمترین نکات، موضوع مکان‌یابی است که در مورد مکان طرح فوق بین‌ اتحادیه ما و موسسه تحقیقات سازمان شیلات اختلاف نظر زیادی وجود دارد.  
 
قاسمی افزود: امیدواریم در دولت جدید و با مدیران جدید بتوانیم این مسائل را تا حدودی حل و فصل کنیم.  
 
وی با بیان اینکه مطلب که این طرح به شکل تحقیقاتی در کشور انجام شده است، تصریح کرد: طی یکی دو سال آینده می‌توانیم به تولید تجاری این آبزیان دست پیدا کنیم.  
 
قاسمی با اشاره به اینکه آمریکا، فرانسه و چین تولید کننده محصولات spf در دنیا هستند، افزود: نسل دوم این تولیدات متعلق به کشورهای اکوادور و هند است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به توان کارشناسان ایرانی ما می‌توانیم به جمع کشورهای تولیدکننده این محصولات بپیوندیم.  
 
قاسمی با بیان اینکه ضعف‌های جزئی ما در این زمینه با استفاده از کارشناسان خارجی برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که با موسسه تحقیقات شیلات بر سر مکان طرح به توافق برسیم، تولید را آغاز می‌کنیم.  
انتهای پیام/ 
برچسب ها: آبزیان ، پرورش ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.