سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گونگادين حكايت سه كهنه سرباز

شگفتا كه ژانر فيلم‌هاي ماجراجويي سينماي آمريكا از شعري از رويارد كيپلينگ ريشه گرفت كه بن‌هكت و چارلز مكآرتور با فضاسازي و اضافه كردن تعداد شخصبت فرعي شاخ و برگ‌اش دادند.

باشگاه خبرنگاران- تهيه‌كننده و كارگردان "جورج استيونس" فيلمنامه: بن هكت؛ براساس شعري از رويارد كيپلينگ فيلمبرداري: "جوزف اوگوست". موسيقي: "الفرد نيومن". بازيگران: كري گرانت، ويكتور مك لاگلن، داگلاس فربنكس جونيور، جون فونتن، محصول 1939 آمريكا سياه و سفيد، 117 دقيقه.

شگفتا كه ژانر فيلم‌هاي ماجراجويي سينماي آمريكا از شعري از رويارد كيپلينگ ريشه گرفت كه بن‌هكت و چارلز مكآرتور با فضاسازي و اضافه كردن تعداد شخصبت فرعي شاخ و برگ‌اش دادند. 

گونگادين حكايت سه سرباز بريتانيايي (گرانت، مك لاگلنو فربنكس) است كه در هنگ نيزه‌داران سلطنتي خدمت مي‌كنند. 

درابتداي داستان يكي از اين سه نفر در شرف ازدواج سرنوشتي بدتر از مرگ در آن دنياي مردانه خيال جدا شدن از گروه را دارد. 

خوشبختانه خطر حمله فرقه‌اي متعصب مانع اين كار را مي‌شود. بلافاصله دو سكانس حمله و زد و خورد كه استادانه توسط استيونس به تصوير كشيده شده در پي مي‌آيد. در پايان اين سه نظامي به چنگ آن معتصبين مي‌افتند و رهبر فرقه از اين سه نفر براي تله انداختن نيروهاي بريتانيايي استفاده مي‌كند اما در همين حيص و بيص گونگا دين سام جفي گويي از خواب مرگ بر‌ميخيزد و شيپورش را به صدا در مي‌آورد و بريتانيايي‌ها را باخبر مي‌كند و معتصبين تار و مار مي شوند آنگاه اين سه نظامي به پادگان خود برمي‌گردند و همراه با نظامي‌هاي ديگر و البته با ياد همقطاران از دست رفته جشن مي‌گيرند. 

گونگا دين كه با بودجه عظيمي ساخته شد يكي از چشم‌گير‌ترين اكشن هاي دهه 1930 حرف اول و آخر در "فيلم‌هاي دو يا سه رفيقي" است!./ي2

منبع:دنياي تصوير.
برچسب ها: گونگادین ، سینما ، استیونس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.