سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه سيگاريها؛

از سير غافل نشويد

پزشکان به تازگي دريافته اند که مصرف سير خوراکي علاوه بر تمامي خواصي که تاکنون براي آن کشف شده براي سلامت ريه ها نيز بسيار مفيد است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جديدترين تحقيقات پزشکان، مصرف سيرخام به طور متوسط 2 بار در هفته مي تواند خطر ابتلا به سرطان ريه را تا حدود 44 درصد کاهش دهد.

گفتني است مصرف سير حتي در افرادي که سيگار استعمال مي کنند نيز مي‌تواند موثر باشد و تا حدود 30 درصد از بروز سرطان ريه در آنها بکاهد.
بررسي ها نشان مي‌دهند سير مي‌تواند باعث تقويت درصد محافظت از ريه ها شود و همين طور درصد ابتلا به سرطان روده را نيز تا حد زيادي کاهش دهد.

پزشکان براي بررسي اثربخش مصرف سير در جلوگيري از سرطان ريه بر روي حدود 1424 فرد بيمار مبتلا به سرطان ريه اين تحقيق را انجام داده و نتايج را اعلام نموده اند.

گفتني است البته ساير عوامل مانند سابقه ژنتيکي خانواده، سبک زندگي، ميزان ورزش و رژيم غذايي خوب نيز مي تواند درصد ابتلا به سرطان ريه را کاهش دهد.

 
پزشکان در خصوص اينکه آيا سير پخته و يا سرخ شده به همان اندازه سير خام مفيد است يا خير هنوز ترديد دارند و اين موضوع مستلزم انجام آزمايشات بيشتر است.
برچسب ها: سیگار ، سیر ، ریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.