سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه تو را پس از روزها مي توان وداع كرد؟

سلام بر تو چنانكه با بركات بر ما وارد شدي و وداع با تو نه از باب خستگي و فراغت از روزه است، نه به خاطر ملامت...

خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، انگار همين چند روز پيش بود كه به شوق رسيدن تو تمام آينه ها را در آب شكستيم و دل را در صداي ربناي تو شست و شو داديم، اگر چه به قدر وسع بينشمان در درياي معرفت و ملكوتي غوطه ور بوديم و تو اي رمضان، هديه اي بودي از جانب خداوند كه در آن شاه كليد بهترين بخشش هايش را در آن قرار داد و تو را بر جسته ترين نعمت هاي خود خواند و روزه را بهترين عمل در تو قرار داد.
خداوند زيباترين لحظه هاي باشكوه بندگي و عبوديت انسان و ماه نزول قرآن را در تو قرار داد.
اگرچه مدت كوتاهي در تو وقوف داشتيم و بعضمان گاهي در حواس پرتي دل شب ها و روزهايي از تو را با آهنگ جهل و ناسپاسي سپري كرديم، اما بركت و رحمت و مغفرت تو به همه كساني كه حتي اندكي تو را درك كردند، رسيد.
در تو بسياري تاجران موفق تر شدند و از تو دري به سوي آسمان براي آنان گشوده شد و سفر ابديت را با چراغاني دل با تو ايمن ساختند.
حساب بسياري در تو صاف و صاف تر شد چرا كه سال خود را با تو آغاز مي كنند و ابتداي همه كارهايشان را از تو آغاز كه در آن خود را با سير و سلوك و دعا و تقوا آراسته اند.
شروع مي كنند و اين چنين درخت بندگي خود را براي رسيدن به او پربارتر مي نمايند.
چه وصف باشكوهي است آنجا كه از نيمه هاي يكي از شب هاي تو فرشتگان همراه زمينيان تو را "قدر" مي نهند و بندگان در مناي عشق به عروج عارفان نائل مي آيند.
در اين رمضان پاي رفتنمان و دست دادنمان به سوي محرومان و نيازمندان سريع تر بلند شد و احسان و بخشندگي را از تو تمرين كرديم.
در تو بوديم و شاد و خرم و سرخوش در نعمت هاي پروردگارمان غوطه ور، دست تو پاي رفتنمان شد تا پس از 11 ماه اسارت، از بند ابليس برهيم و در تو آزادانه بندگي كنيم.
شايد آنگونه كه مي بايست حقت را ادا نكرديم، روزه هاي خود را با تهمت و غيبت افطار كرديم و بر سر سفره هامان مال حرام، دل شكسته قرار داديم.
رمضان، دوستي با تو، آرزوهاي ما را نزديك و نزديك تر كرد و به ما آموخت كه بايد از خداوند چه بخواهيم و اميد را در روزهاي پرالتهاب گناه و مغفرت و بخشش در وجودمان بارور كرد، اما امروز وقتي به ساعت هاي فراق تو نزديك مي شويم دور شدن از رحمت و مغفرت تو به وحشتمان مي اندازد.
حال كه ساعت هاي طلوع شوال نزديك مي شود، اگرچه اهل معنا و كمال نبوديم تا از خيرات تو بيشتر استفاده كنيم، گناهكار و گرفتار بوديم و در تو استغفار را در پيشگاه لايزالي اش عرضه داشتيم و حال اندوهگين از مجرب تو يا هجرت ما از تو را تا رمضاني ديگر وداع مي كنيم./
گزارش از محبوبه بابارحيم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.