سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

19 شهرک و ناحیه صنعتی آذربایجان غربی در حال واگذاری است

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: 16 شهرک صنعتی و 3 ناحیه صنعتی از 33 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است.

صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با تأمین تمام زیرساخت‌های ناحیه صنعتی ایواوغلی به عنوان بزرگ‌ترین ناحیه صنعتی آذربایجان غربی آماده واگذاری به صنعتگران و سرمایه‌گذاران صنعتی است.

وی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی در فاز اول 50 هکتار مساحت دارد، افزود: جهت بهره‌برداری از این ناحیه صنعتی تاکنون 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است و به منظور تأمین تمام خدمات صنعتگران و تبدیل این ناحیه صنعتی به یک ناحیه نمونه سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال دیگر را می‌طلبد که به تدریج تأمین و هزینه خواهد شد.

پرنیان با اشاره به موقعیت خاص ناحیه صنعتی ایواوغلی از امکان توسعه این ناحیه به مساحت 500 هکتار خبر داد و عنوان کرد: شهرک صنعتی کانی غیر فلزی نیز در جوار این ناحیه صنعتی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: با واگذاری این ناحیه صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی توانمند امکان اشتغال برای 5 هزار نفر فراهم می‌شود.

پرنیان یادآور شد: عملیات برق‌رسانی، جدول‌کشی و خیابان‌کشی این ناحیه انجام شده و آب این ناحیه نیز به مقدار 30 لیتر بر ثانیه تأمین شده و بزودی عملیات شبکه آب‌رسانی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی به عنوان نخستین شهرک و ناحیه صنعتی کشور محسوب می‌شود که از ابتدا سند شش‌دانگ به متقاضیان اعطاء خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این اقدام واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این ناحیه صنعتی مشکلی در خصوص تأمین وثیقه‌های بانکی نخواهند داشت.

پرنیان با اشاره به اینکه 33 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان آذربایجان غربی وجود دارد، اذعان کرد: از این تعداد 16 شهرک صنعتی و 3 ناحیه صنعتی در حال واگذاری است و با فعالیت 830 واحد تولیدی زمینه اشتغال برای 18 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از همکاری فرماندار خوی، مسئولان شهرستانی و نماینده مردم خوی و قره‌ضیاءالدین در مجلس شورای اسلامی تقدیر و حمایت‌های آنان را ستودنی دانست./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.