سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انکار معاد از سوی کافران نشانه ترس از قیامت است

آیت الله سبحانی با اشاره به انکار قیامت از سوی منکران معاد تأکید کرد: انکار معاد از سوی کافران نشانه ترس از قیامت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه درس تفسیر قرآن کریم در مسجد حجتیه با اشاره به حضور طلاب غیرایرانی در قم برای تحصیل دین اضافه کرد: من از باب لم یشکر المخلوق ... از جامعه المصطفی برای زمینه سازی حضور آنان و اهتمامشان به علوم دینی قدردانی می‌کنم.

وی حضور این تعداد طلاب غیرایرانی در ایران را امری بی سابقه در تاریخ شیعه بر شمرد و تاکید کرد: چنین چیزی سابقه نداشته که مرکزی بین المللی این تعداد طلبه از دیگر کشورها بپذیرد و با علم آموزی به ارایه مدرک به آنان بپردازد.

این مفسر قرآن در ادامه تفسیر سوره یاسین تصریح کرد: در آیات پایانی این سوره منکران معاد و مشرکان به انکار معاد می‌پردازند که قرآن این انکار را نشانه ترس آنان از قیامت و بد بودن کارنامه عمل آنان می‌داند.

وی بیان کرد: آنان اگر از سرنوشت خود ترس نداشتند به توجیه نمی پرداختند و منکر معاد نمی‌شدند و زنده شدن مردگان را زیر سئوال نمی‌بردند در حالی که می‌دانیم ملاک روح انسان است و با تغییر لباس روح انسان تغییری نمی‌یابد.

آیت الله سبحانی در پاسخ به مطلبی از یکی از علمای الازهر اظهار داشت: وی گفته که حضرت عیسی(ع) مرده است و به کلمه توفی استناد کرده در حالی که می‌دانیم توفی به معنای اخذکردن و گرفتن است و معنی مردن نمی‌دهد و او که عرب اصیل است بهتر از هر کسی این را می‌داند./س

برچسب ها: قم ، انکار ، معاد ، کافران ، ترس ، قیامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.