سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تعامل بین دانشگاهی برای بی اثرسازی تفرقه افکنی دشمن در جهان اسلام

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم با اشاره به اینکه هنوز در جهان اسلام مرزهای فکری و عقیدتی در بین مسلمانان وجود دارد، گفت: برقراری ارتباط اساتید بسیجی با اساتید دانشگاه های جهان اسلام در جهت بی اثرسازی تفرقه افکنی دشمن در جهان اسلام و نابودی تئوری های بیگانه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده درآستانه برگزاری این اجلاس در مشهد درگفتگویی افزود: وظایف ویژه ای که در این زمینه متوجه دانشگاه ها و اساتید به خصوص اساتید بسیجی است که باید با اتخاذ راهبردها و راهکارهای مناسب در جهت تحقق این امر تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی با توجه به انگیزه و نیات پاک و مخلصانه خود می توانند تاثیر شگرفی در جهت تحقق شعار سال داشته باشند، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و فشارهای دشمنان خارجی، این نخبگان با ورود به این مقوله و تبیین موضوع، دادن راهکارهای عملی و قابل اجرا به مسئولان، دولتمردان و دستگاه های مختلف دولتی می توانند نقش آفرینی کنند.

علیزاده، اسلامی کردن دانشگاه ها را یکی از ضروریات جدی دانست و بیان داشت: اساتید بسیجی باید در زمینه اسلامی کردن علوم و اسلامی کردن دانشگاه ها تلاش ویژه ای داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه غفلت از این موضوع در سال های گذشته باعث شده است که علوم غیراسلامی که برپایه مکتب اسلامی شکل نگرفته است، در دانشگاه ها رواج پیدا کرده که این امر باید توسط افراد معتقد و فرهیخته به سمت مبانی دینی و اسلامی تغییر کند.

جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم با بیان اینکه آنچه در حال حاضر به عنوان علوم انسانی در دانشگاه ها وجود دارد چندان مفید نیست، تاکید کرد: برای اسلامی کردن دانشگاه ها ابتدا شناخت کافی از اندیشه های جاری در دانشگاه ها لازم است و در مرحله بعد باید اندیشه های ناب اسلامی را باید جایگزین اندیشه های غیراسلامی و غربی کرد.

 

 

برچسب ها: تعامل ، بین ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.