سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندلا در وضعيت هوشيار اما بحراني

منابع خبري در پرتوريا اعلام کردند نلسون ماندلا در وضعيت هوشيار اما بحراني به سر مي برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، "جو سئوکا" اسقف کليساي انگليکن آفريقاي جنوبي اعلام کرد وضع جسماني نلسون ماندلا، رئيس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي و قهرمان مبارزه با آپارتايد، همچنان وخيم است هر چند وي در شرايط هوشيار به سر مي برد.

سئوکا که رياست شوراي کليساهاي آفريقاي جنوبي را بر عهده دارد، افزود همسر نلسون ماندلا شرايط وي را به اطلاع وي رسانده است.

سئوکا تصريح کرد به همراه شماري از مسئولان مذهبي آفريقاي جنوبي به عيادت نلسون ماندلا که در بيمارستاني در پرتوريا تحت مراقبت است، رفت اما پزشکان به آنها اجازه ندادند به اتاقي که ماندلا در آن بستري شده است، وارد شوند.

سئوکا پس از خروج از بيمارستان به روزنامه نگاران گفت: ما ماندلا را ديديم اما اجازه ملاقات با وي از نزديک را پيدا نکرديم. سئوکا در پاسخ به اين که آيا ماندلا از بيمارستان مرخص خواهد شد يا خير، گفت هيچ اطلاعي در اين زمينه ندارد.

اعضاي خانواده ماندلا صبح روز چهارشنبه با رئيس جمهور سابق آفريقاي جنوبي در بيمارستان ملاقات کردند.

از نزديک به دو ماه پيش، ماندلا به علت عفونت ريوي در بيمارستاني در پرتوريا بستري است. طبق آخرين اخباري که هفته گذشته درباره وضع جسماني ماندلا منتشر شد، شرايط جسمي وي وخيم اما ثابت است و همچنان نشانه هايي از بهبود مستمر از خود نشان مي دهد.

برچسب ها: ماندلا ، وضعیت ، آفریقا ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.