سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما: القاعده به سمت شکست مي‌رود، اما هنوز خطرناک است

باراک اوباما رييس جمهور آمريکابا اعلام اين موضوع که هسته مرکزي القاعده به سمت شکست پيش مي رود، جدي گرفته شدن تهديدات اخير اين افراط گرايان بر ضد منافع آمريکا را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وي در سخناني در جمع 3000 نظامي  نيروي دريايي در پايگاه کمپ پندلتون کاليفرنيا از نظامياني که طي 12 سال اخير در افغانستان حضور داشتند تجليل کرد.

رييس جمهور آمريکا با اشاره به زمان تعيين شده براي خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان در سال 2014 تصريح کرد : با کمک شما ، ضربات متعددي به القاعده زده شده است. هسته مرکزي القاعده در افغانستان و پاکستان به سوي شکست در حرکت است.

اوباما افزود: واضح است که پايان جنگ در افغانستان به معناي پايان تهديدات بر ضد آمريکا نيست.گروه هايي که خود را هم پيمان القاعده مي دانند، همچنان مراکز ديپلماتيک و نمايندگي ها آمريکا در خارج کشور را تهديد مي کنند.

وي با اشاره به تدابير اتخاذ شده اخير آمريکا و برخي کشور هاي اروپايي تصريح کرد بايد اين تهديدات را جدي و تمام تلاش را براي مقابله با آنها به کار گرفت. 

واشنگتن اعلام کرده است شبه جزيره عربستان و يمن از محل هاي احتمالي حملات ستيزه جويان القاعده به منافع آمريکا هستند.

رييس جمهور آمريکا همچنين از افزايش ميزان آزار و اذيت جنسي در محيط نظامي آمريکا بشدت انتقاد کرد و اظهار داشت "من مي خواهم از فرماندهان نظامي آمريکايي مستقيما در اين باره مسائل روي داده را بشنوم. زماني که تجاوزي جنسي در محيط نظامي روي مي دهد سبب مي شود تا گام به گام نيروهاي مسلح آمريکايي مضمحل شوند."

باراک اوباما در پايان سخنراني خود اظهار داشت "چنين جرايمي بايستي متوقف شوند و مي بايستي به عزت و شرافت نيروهاي نظامي به بهترين شکل ممکن ارج نهاده شود." 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.