سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نصب بزرگ‌ترین سامانه نمک‌زدایی و تصفیه آب شمال‌غرب کشور

فرماندار پلدشت از نصب بزرگ‌ترین سامانه نمک‌زدایی و تصفیه آب با فناوری نوین نانو فیلتراسیون شمال‌غرب کشور در شهرستان پلدشت خبر داد.

جبار طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بزرگ‌ترین سامانه نمک‌زدایی و تصفیه آب، با فناوری نوین نانو فیلتراسیون شمال‌ غرب کشور در مجتمع آبرسانی بخش ارس شهرستان پلدشت نصب شده است که مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح اهالی هشت روستا با یک هزار و 400 خانوار و با جمعیتی در حدود 7 هزار نفر از نعمت وجود آب آشامیدنی تصفیه شده و سالم برخوردار می‌شوند.

وی از نصب و اجرایی شدن این سامانه توسط آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در راستای تأمین آب آشامیدنی سالم این روستاها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تأمین آب آشامیدنی اهالی این روستاها از آب رودخانه ارس و نبود کنترل آلودگی‌های موجود، بر اهمیت این اقدام تأکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن این طرح 500 میلیون تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران استان هزینه شده است.

وی این اقدام را در راستای بهبود کیفیت آب آشامیدنی این مناطق ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: با نصب و راه‌اندازی این سامانه، اهالی این مناطق از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی،‌ با کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌شوند../س


برچسب ها: کشور ، پلدشت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.