سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاقات با "مرسی" حق خانواده اوست

قاضی مصری و استاد قانون اساسی گفت:رئیس جمهور موقت و ارتش مصر از این که به خانواده سران اخوان المسلمین اجازه ملاقات نمی دهند، اشتباه می کنند چرا که براساس اصول حقوق بشر این حق آنها است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره ؛ "یوسف عوف" در گفتگو ی خود گفت: "محمد مرسی" بازداشت نشده است بلکه تحت نظر است. وی تحت نظر است تا تحقیقات درباره اتهامات وی به سرانجام برسد. محمد مرسی و بسیاری از سران اخوان المسلمین تحت نظر هستند. اتهامات آنها فرار از زندان در جریان انقلاب سال دو هزار و جاسوسی برای حماس است. خواه ما با این اتهامات موافق باشیم و خواه نباشیم و خواه این اتهامات صحت داشته باشند یا نداشته باشند،این اتهامات وجود دارد.

"یوسف عوف" گفت:"محمد مرسی" نخست برای حدود بیست روز بازداشت وسپس با اتهامات قاضی تحقیق روبرو شد.

وی گفت:یکی از اصول حقوق بشر دیدار خانواده زندانیان با زندانی است اما اوضاع در مصر سیاسی شده است. مشکل محمدمرسی این است که وی رئیس جمهور برکنار شده است و همه رسانه ها بر روی او تمرکز کردند. ارتش می گوید محمد مرسی را به خاطر امنیت وی در محل نامعلوم نگه دارد.البته مطمئنا یکی از این علت ها این است که وی شانسی برای درخواست ازمردم برای ادامه تظاهرات نداشته باشد زیرا اگر وی بیانیه ی رسمی صادر کند،ممکن است از طرفداران خود بخواهد دست به اقدام خشونت بار بزنند.

"یوسف عوف" گفت:من فکر می کنم این یکی از اشتباهات مسئولان مصری یعنی رئیس جمهور موقت و ارتش است که به خانواده حبس شدگان اجازه ملاقات نمی دهند.این یکی از حقوق بستگان و هواداران مرسی و اخوان المسلمین است که دست کم بدانند آنها کجا هستندو چه کار می کنندو از حقوق اولیه خود برخوردار هستند یا خیر.البته برخی از نمایندگان بین المللی مانند کاترین اشتون با محمد مرسی دیدار داشتند و گفتند وی در وضع خوبی بسر می برد اما این حق خانواده و بستگان وی است تا با وی دیدار کنند
برچسب ها: مرسی ، مصر ، ملاقات ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.