سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گورستان تکفیری‌ها کجاست / روایت جدید از شکست سنگین تروریست‌ها در لاذقیه سوریه

یک رسانه سوری در گزارشی به چگونگی حملات گسترده تروریست‌های تکفیری با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه به روستاهای شمال حومه لاذقیه و شکست سنگین آنها پرداخته است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: مزدوران و تکفیری‌های جبهه النصره اوایل آگوست با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه، روستاهای واقع در شمال لاذقیه را هدف حملات گسترده خود قرار دادند به‌طوری که بیش از هزار نفر از این افراد مسلح با خمپاره و موشک یبش از 20 غیرنظامی از جمله چند زن و کودک را در این روستاها به قتل رساندند. این گروه‌ها تنها به کشتار مردم این روستاها بسنده نکردند، بلکه بیش از 100 نفر از مردم از جمله شیخ بدر غزال را پس از ضرب و شتم با خود ربوده به مکان نامعلومی منتقل کردند.

پایگاه خبری جهینه نیوز به‌نقل از آنچه منبع آگاه نامید، نوشت روستاهای بیت الشکوحی، استربه، الحمبوشیه، البلوطه، انباته و باروده که روستاهای کوهستانی به شمار می‌روند و کوههای مرتفعی در این مناطق وجود دارند، افراد مسلح جبهه النصره پیش از آنکه یکی از تروریست‌های این گروه خود را در ایست بازرسی ارتش در منطقه سلمی منفجر کند، با هدف وادار کردن مردم این روستاها به کوچ اجباری، به گلوله‌باران شدید آن پرداختند و پس از لحظاتی، درگیری‌هایی در دیگر روستاها رخ داد و افراد مسلح به ایست‌های ارتش حمله‌ور شدند که هدف آنها سیطره بر این روستاها به‌خاطر موقعیت راهبردی آنها و انتقال به روستاهای دیگر که در ارتفاع پایین‌تری قرار دارند، بود.


این منبع ادامه داد: اما پاسخ ارتش سوریه غیرمنتظره و غافلگیرکننده و شدید بود و با حملات توپخانه‌ای و هوایی خود، تروریست‌ها را به عقب‌نشینی به‌ویژه در روستاهای انباته، دورین و باروده وادار کرد تا جایی که دهها جسد متعلق به مزدوران لیبیایی، تونسی و سعودی در این مناطق مشاهده شده است. علاوه بر آنکه نیروهای دفاع ملی و گردان‌های مردمی که از روستاها حمایت و اسباب تخلیه امن مردم به مناطق  امن را فراهم کردند، با گرفتار کردن باندهای جنایتکار در کمین خود، برخی از تک‌تیراندازهایی را که در میان خانه‌ها و جنگل‌های نزدیک مخفی شده بودند به هلاکت رساندند.

این منبع گفت: همچنین درگیری‌های شدیدی در اطراف منطقه سلمی رخ داد و این گروه‌های مسلح برای پوشش عقب‌نشینی خود، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای به وجود آوردند و از جنگجویان دیگری که در مناطق کنسبا و ربیعه و اطراف الحفه مستقر بودند برای شکستن حلقه محاصره گروه‌هایی که در منطقه سلمی و مناطقی که شاهد درگیری‌های مستقیم بود، کمک گرفته شد. خبرها از تلفات و خسارت‌های سنگین گروه‌های تروریستی حکایت می‌کند که یکی از مهمترین خبرها، کشته شدن قحطان حاج محمد سرکرده گروه موسوم به "لواء التوحید" و دهها تروریست از جمله چندین تروریست لیبیایی و تونسی است.

این منبع ابراز عقیده کرد: حمله به لاذقیه شمالی با هدف انتقام‌جویی گروه‌های مسلح به‌خاطر شکست در حومه‌های ادلب و حلب و یورش به روستاهایی انجام شد که با محکوم کردن جنایات تروریست‌ها از حدود 11 ماه پیش با آنها می‌جنگند. علاوه بر آن باید به تلاش جبهه تروریستی النصره برای شعله‌ور کردن آتش فتنه طایفه‌ای با ربودن شیخ بدر غزال و تهدید آنها به آتش‌زدن روستاها و سربریدن مردم بی‌دفاع آن اشاره کرد.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد نقش سازمان اطلاعات ترکیه برای هیچ‌کس در این عملیات بزدلانه پوشیده نباشد چرا که بخش اعظم شبکه ارتباطی بی‌سیم و تجهیزاتی که تروریست‌ها استفاده می‌کردند، متعلق به ترکیه است که دخالت آشکار این کشور و تحریک تروریست‌ها به اشغال حومه لاذقیه برای منصرف کردن ارتش سوریه از نبرد خود در حمص و حلب و کاهش فشار بر باندهای مسلح در این دو شهر به‌ویژه پس از سقوط خالدیه و آزادسازی برخی روستاهای حومه حلب را آشکار می‌کند.

به گزارش تسنیم، منبع سوری در ادامه اعلام کرد: تلفات و خسارت‌هایی که مزدوران و تروریست‌های النصره متحمل شدند تأکیدی بر شکست سنگین حملات آنها به حومه لاذقیه است و اینکه نبردها برای بیرون راندن تروریست‌هایی که به این روستاها نفوذ کردند و همچنان برخی از آنها در این مناطق به‌سر می‌برند، ادامه دارد.

این منبع تأکید کرد: روستاهای بیت الشکوحی، استربه، الحمبوشیه، البلوطه، انباته و باروده ودیگر روستاهایی که تروریست‌ها برای اشغال آنها با هدف سیطره بر کوههای لاذقیه و تمام ساحل سوریه تلاش می‌کردند، اکنون به گورستان این تکفیری‌ها تبدیل شده است و  ارتش سوریه همچنان برای پاکسازی کامل منطقه و تمام روستاها از وجود تروریست‌ها تلاش می‌کند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، تروریست ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.