سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر آمريکايي:

اعمال تحريم‌ها همزمان با آغاز رياست جمهوري روحاني نوعي اعلان جنگ است/ اکنون زمان مذاکره با ايران فرا رسيده است

"ترودي روبين" تحليلگر آمريکايي در مقاله اي تحت عنوان "رويکردي دقيق را در قبال ايران اتخاذ نماييد" به دولت آمريکا توصيه مي کند تا بازنگري جدي اي را در سياست خود در قبال جمهوري اسلامي ايران اعمال نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه تحليلي اوماها، نويسنده مقاله با اشاره به اقدام خصمانه اخير کنگره آمريکا عليه کشورمان مي نويسد "در حالي که کنگره آمريکا براي خروج نيروهاي آمريکايي از افغانستان راي مثبت دادند، اينک در اقدامي خصمانه لايحه تشديد تحريم ها عليه ايران را تصويب کرده اند که در واقع نوعي اعلام جنگ به آن کشور است. نمايندگان کنگره آمريکا با اکثريت آراي نمايندگان اين لايحه را تصويب کرد. اين اقدام تنها کمي پيش از مراسم تحليف رييس جمهور منتخب ايران انجام شد. اين در حاليست که "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران اظهار داشته که خواستار بهبود روابط ايران و غرب و تعامل بيشتر مي باشد." 

نويسنده مقاله با اذعان به بي تاثير بودن تحريم ها بر روند پيشرفت هسته اي کشورمان مي نويسد "تحريم ها سبب شده اند تا تاثيراتي بر اقتصاد ايران گذاشته شود اما هرگز سبب توقف برنامه هسته اي ايران نشده اند."

" نمايندگان آمريکايي گمان مي کنند که با اعمال تحريم و فشار بيشتر عليه ايران آنان در مذاکره با غربي ها امتيازاتي را ارايه خواهند داد و از برنامه هسته اي خود عقب نشيني خواهند کرد در حاليکه واقعيت غير از اين است و تاريخ روابط ايران و آمريکا که اينک بيش از سه دهه از قطع آن مي گذرد نيز اين موضوع را ثابت کرده است."

تحليلگر مقاله در ادامه با اشاره به ضعف ديد سياسي نمايندگان آمريکايي مي نويسد "متاسفانه نمايندگان آمريکايي متوجه موقعيت ممتاز روحاني نيستند. وي در داخل ايران توانسته راي اکثريت مردم آن کشور را به سوي خود جلب نمايد و در عرصه خارجي نيز سوابق بسياري در زمينه مذاکرات هسته اي با کشورهاي غربي دارد. وي ديدگاهي واقع گرايانه دارد و خواستار بهبود وضعيت معيشتي ملت ايران است. "روبرتو توسکانو" تحيلگر مرکز مطالعاتي "وودرو ويلسون" معتقد است که روحاني فردي مفيد براي بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود."

نويسنده با اشاره به نفوذ لابي رژيم صهيونيستي بر نمايندگان آمريکايي مي افزايد "بدون شک لابي رژيم صهيونيستي بر نمايندگان کنگره آمريکا نفوذ بيش از اندازه اي دارد. نتانياهو نيز اخيرا اظهارات خصمانه اي را عليه ايران اظهار داشت. در صورتي که ايران به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه دهد دولت اوباما قطعا با افزايش فشار از سوي رژيم صهيونيستي مواجه خواهد شد تا تجاوزي نظامي عليه ايران را ترتيب دهد. پيش از آنکه لايحه تصويب شده از سوي کنگره آمريکا به سنا ارجاع گردد دولت اوباما بايستي تجديدنظري جدي در سياست هاي خود در قبال ايران اعمال نمايد." 

نويسنده در بخش پاياني مقاله خود مي نويسد "اکنون زمان مذاکره با ايران فرا رسيده است آمريکا نبايستي خود را درگير جنگ با ايران کند." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.