مسعود ربانی معاون آموزشی دانشکده پرستاری مامایی كرمان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: رفتار مربی حین تعویض پانسمان زخم عفونی تاثیر عمیقی در آموزشی اصول اخلاق حرفه ای دارد و به عبادتی می تواند با ارتباط غیر کلامی و اینکه تا چه میزان متعهد به کار، اخلاقی و رعایت حریم خصوصی بیماران به دانشجویان آموزش دهد.
وی گفت: به عنوان مثال در آموزش شیوه آنفوزیون وریدی اینکه دارو طی چه مدتی تزریق می شود تا عوارضی چون فلبیت وریدی ایجاد نشود همگی در برنامه های درسی نانوشته نهفته است.
وی تصریح کرد: شاید این موارد و نکات آموزشی در طرح درسی طراحی و تدوین نشده باشد اما این شیوه آموزشی نسبت به آنچه که آموزشی به صورت آشکار و ملموسی است حداکثر کارایی و اثر گذاری را دارد.
ربانی با بیان اینکه رفتار اطرافیان اساتید و مربی همگی در آینده شغلی میزان یادگیری دانشجو پرستاری موثر است خاطر نشان کرد: البته محیط آموزشی و پیش داشته های دانشجو همه در این باره بی تاثیر نیست و در نحوه و شیوه ارزیابی بالینی دانشجو اثر گذار است./ع2