سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصام العريان:‌ ابعاد کودتا در مصر فاش خواهد شد

نایب رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در نوشته ای تاکید کرد ابعاد توطئه و کودتا علیه نظام دموکراتیک و قانونی مصر فاش خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران عصام العریان در فیس بوک خود نوشت:« باند سیاسی و اطلاعاتی وابسته به صهیونیسم با چراغ سبز آمریکا و موافقت اروپا سیاستمداران مصری را به کودتایی تشویق کرد که در آن ارکان رژیم حسنی مبارک اعم از دست اندرکاران در دستگاه اطلاعاتی، قضات، اصحاب رسانه، بازرگانان و پلیس نقش داشته اند تا فرماندهی ارتش به این باور برسد که باید برای بازگشت به قدرت تلاش کند».

وی در این نوشته افزود:«‌ارتش برای رسیدن به منافع فردی و شخصی با بزرگ نمایی خشم مردم و ایجاد تنش، راه را برای کودتا هموار کرد تا با کارگردانی خاصی انقلاب ژانویه 2011 را با یک انقلاب دست ساخته که به نوعی بازگشت به رژیم گذشته محسوب می شود کنار بزند».

العریان ادامه داد:« به خواست خدا مصر پیروز خواهد شد و آزادی، قانون اساسی، رئیس و پارلمان خود را بازخواهد یافت. در کشور با اتکا به رای مردم نظام دموکراتیک اسلامی( اسلام سنی) و مبتنی بر نظریه ولایت فقیه شکل خواهد گرفت. پیروزی مردم مصر پیروزی همه آزادگان در جهان است».
برچسب ها: عصام ، ابعاد ، کودتا ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.