سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدارکامرون درباره وخيم شدن روابط انگليس و اسپانيا

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به ماریانو راخوی همتای اسپانیایی خود هشدار داد تنش های اخیر درباره تنگه جبل الطارق تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین انگلیس و اسپانیا دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; سخنگوی کامرون در بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیر در تماس تلفنی با ماریانو راخوی « از اقدامات اسپانیایی ها در مرز با جبل الطارق و سخنان خوزه مانوئل گارسیا-مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا که براساس آن ممکن است تدابیر دیگری نیز اتخاذ شود ابراز نگرانی شدید کرد. »این سخنگو گفت : « نخست وزیر آشکارا اعلام کرد موضع ما درباره حاکمیت جبل الطارق و آب های اطراف آن تغییری نمی کند. »

وی افزود : « کامرون بار دیگر اعلام کرد این مشکل نباید بر روابط دوجانبه ما تاثیر منفی گذارد ولی با وجود این خطر جدی وجود دارد که چنین چیزی رخ دهد مگر آنکه اوضاع بهبود یابد. »

سخنگوی کامرون بار دیگر اعلام کرد راخوی برای آنکه مسئله جبل الطارق « به مانعی در روابط دوجانبه دو کشور تبدیل نشود موافق است و باید راهی را برای کاهش تنش پیدا کرد. نخست وزیر اسپانیا متعهد شده است تدابیر در مرز را کاهش دهد. »

تنگه جبل الطارق که تحت کنترل انگلیس قرار داد از چند هفته گذشته موضوع از سر گیری تنش های دیپلماتیک بین لندن و مادرید شده است. این تنش ها در پی تصمیم مقامات جبل الطارق برای ساخت یک صخره بتونی مصنوعی در دریای مدیترانه صورت گرفت تا از ورود ماهیگیران اسپانیایی به این منطقه جلوگیری شود. 
برچسب ها: کامرون ، وخیم ، انگلیس ، اسپانیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.