سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلالی در دیدار با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی:

آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، فضای تنفس اقتصادی جدیدی ایجاد می‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در دولت تدبیر و امید بخش اقتصادی کشور باید با بخش سیاست خارجی همراه شده تا با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، فضای تنفس جدیدی ایجاد شود.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، "علی طیب‌نیا" وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با دکتر کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

کاظم جلالی در این دیدار ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌رو گفت: در دولت تدبیر و امید بخش اقتصادی کشور باید با بخش سیاست خارجی همراه شده تا با توان و کمک هم ضمن تلاش برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، فضای تنفس جدیدی را در اقتصاد، وضعیت معیشتی مردم ایجاد نماید.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: اقتصاد امروز ایران با بحث سیاست خارجی به طور کامل گره خورده است و حتما باید اقتصاد ما و متصدیان امور آن از ظرفیت‌های سیاست خارجی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: وجود نقدینگی بالا در کشور که بیش از 500 هزار میلیارد تومان است هم تهدید جدی برای اقتصاد کشور است و هم می‌تواند آن را به یک فرصت بزرگی برای تحولات اقتصادی تبدیل نمود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد با فضای امیدواری که امروز در بین اقشار مختلف کشور از جمله صنعتگران و تولید کنندگان و تاجران ایجاد شده است می‌توان با یک مدیریت صحیح از نقدینگی موجود برای جهش اقتصادی بهره جست.

علی طیب‌نیا وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این دیدار ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور خواهان همکاری مجلس شورای اسلامی به خصوص مرکز پژوهش‌های مجلس جهت حل و فصل مشکلات اقتصادی شد.

وی در این دیدار با اشاره به جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن قدردانی از گزارش‌های کارشناسی و خوب این مرکز، تاکید کرد که در صورت تصدی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی با مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری جدی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این دیدار تفاهم شد وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی سه ماه پس رای اعتماد برنامه جامعی را تهیه و در حوزه مربوط به مجلس و قانونگذاری طی جلساتی با مرکز پژوهش‌‌های مجلس نهایی کرده تا آن برنامه به عنوان برنامه همکاری بین این مرکز و وزارت امور اقتصادی و دارایی قلمداد شود.

انتهاپيام/
برچسب ها: جلالی ، اقتصادی ، مرکز ، پژوهش ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.