سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگيری دوباره نظاميان هند و پاکستان

مقامات هندی و پاکستانی گفتند نظامیان دو کشور در خط کنترل در کشمیر به سوی مواضع یکدیگر شلیک کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ; نقض آتش بس روز سه شنبه در امتداد خط کنترل در نزدیکی کامالکوت اوری از منطقه مرزی بارامولا در 125 کیلومتری شمال غربی شهر سرینگر مرکز تابستانی ایالت کشمیر هند رخ داد. این درگیری مسلحانه چند ساعت پس از آن درگرفت که ارتش هند اعلام کرد سربازان و ستیزه جویان پاکستانی پنج سرباز هندی را در یک عملیات کمین مرگبار در نزدیکی سارلا در منطقه مرزی پونچ در 185 کیلومتری جنوب سرینگر کشتند و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

سرهنگ نارش ویگ سخنگوی ارتش هند اعلام کرد :«درگیری ساعت 12 و 30 دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت 14 ادامه یافت. سربازان پاکستانی به طرف مواضع ما شلیک کردند و سربازان ما نیز متناسب با آن واکنش نشان دادند.»ویگ گفت گزارشی درباره خسارات یا تلفات در طرف هندی دریافت نشده است. با این حال ، ارتش پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد به هند به سبب نقض آتش بس در خط کنترل در بخش پاندو به شدت اعتراض کرده است. این بیانیه افزود در شلیک سربازان هندی دو سرباز پاکستانی به شدت زخمی شده اند.

در همین حال ، مدیر کل های عملیات نظامی هند و پاکستان روز چهارشنبه ، یک روز پس از کشته شدن پنج سرباز هندی ، از طریق خط مستقیم با یکدیگر گفتگو کردند. طرف هندی اعتراض شدید خود را در خصوص این حمله اعلام کرد. طرف پاکستانی نیز اتهام طرف هندی را در خصوص دست داشتن سربازان و ستیزه جویان پاکستانی در حمله به سربازان هندی رد کرد.

این درگیری ها زمانی رخ می دهد که دهلی نو و اسلام آباد می کوشند مناسبات خود را عادی سازند و گفتگوها را از سر بگیرند. کشته شدن پنج سرباز هندی احتمالا ازسرگیری روند گفتگوهای هند و پاکستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.



برچسب ها: درگیری ، نظامیان ، هند ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.