سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

رفع مشکلات خبرنگاران سال هادر حد حرف و شعار

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه معتقد است، باید در دولت جدید یک نظام جامع رسانه ای تدوین شود تا در سایه آن مشکلات خبرنگاران که سال ها در حد حرف و شعار باقی مانده مرتفع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون معتمدیان به مناسبت روز خبرنگار گفت: همان طور  که در آموزه های دینی و معنوی ما هم به آن اشاره شده جایگاه خبرنگاران جایگاهی پیامبرگونه است و قداست و معنویت خاصی دارد.

مدیر مسئول نشریه محلی بیستون با تاکید بر ارزش و جایگاه خبرنگاران و قداست شغل آنها، افزود:  هم خود خبرنگاران و هم مخاطبان آنها که شامل مردم و مسئولین هستند باید برای حفظ و ارتقاء این جایگاه کوشا باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعددی که جامعه خبرنگاران با آن مواجه هستند، یادآوری کرد: این مشکلات بارها در دولت های پیشین مطرح شده اند و دیگر تکراری به نظر می رسند، اما همواره در حد شعار و حرف باقی مانده اند و راهکاری برای حل آنها در نظر گرفته نشده است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه همه گره ها تنها به دست دولت باز نمی شود، یادآوری کرد: برای حل همه مشکلات خبرنگاران نیازمند همکاری دیگر بخش ها از جمله مجلس هم لازم است که با تصویب قوانین مناسب بستری برای رشد کمی و کیفی مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران فراهم شود.

وی در ادامه مشکلات جامعه خبرنگاران را به دو بخش کلی مشکلات محتوای کار رسانه ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی دسته بندی کرد.

به گفته مدیر مسئول نشریه محلی بیستون، رسانه ها باید محتوای کاری خود را به روز و مدرن کنند و علاوه بر استفاده از اصول و علم مدرن خبرنگاری، از فرهنگ و پیشینه قدیمی ایرانی و اسلامی هم استفاده کنند.

معتمدیان بر لزوم توسعه دانش نیروی انسانی شاغل در این حرفه هم تاکید کرد.

رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه نبود امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و رفاهی، بیمه، بازنشستگی، مسکن و ... را  از دیگر مشکلات خبرنگاران دانست.

وی ایجاد نظام جامع رسانه ای در کشور را راهکار برون رفت خبرنگاران از مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که برای پزشکان، کشاورزان و ... یک نظام جامع داریم ایجاد چنین نظامی برای رسانه و خبرنگاران نیز ضروری به نظر می رسد.

معتمدیان تصریح کرد: اگر این نظام با کار کارشناسانه و دقیق تدوین شود در سایه آن می توان مشکلات همیشگی رسانه ها را مرتفع کرد و خبرنگاران و نشریات و رسانه ها را به جایگاه واقعی آنها رساند/س

 

برچسب ها: رفع ، مشکلات ، خبرنگاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.