سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باز هم توسعه شهر و باز هم قطع درخت:

نابودی 386 اصله درخت به خاطر سهل انگاری شهرداری شهر قدس

به دنبال اقدام کارشناسی شهرداری شهر قدس 386 اصله درخت برگ سوزنی نابود شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران باز هم توسعه شهر دلیلی شد برای زخم زده بر پیکر درختان ، داستان جدیدی نیست که مدیران شهری برای توسعه و به اصطلاح آبادانی شهر ، شهر را ویران می کنند.

سریال دنباله دار قطع درختان برای رفاه حال شهروندان این بار به شهر قدس رسید.

* بلوار 45 متری انقلاب، شهر قدس

اواخر سال گذشته شهرداری شهر قدس به دنبال حذف باند کندرو بلوار 45 متری انقلاب شبانه 386 اصله درخت برگ سوزنی رو در اقدامی غیر کارشناسی به مکانی دیگر منتقل کرد.

یکی از اهالی شهر قدس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یک شبه تمام درختان بلوار را با جرثقیل از ریشه درآوردند و بردند، وقتی اعتراض کردیم گفتند قراره در محل دیگری دوباره کاشته شود تا از بین نرود.

وی ادامه داد: اگر خود ما بخواهیم برای ساخت و ساز یک اصله درخت جلوی درب منزلمان را قطع کنیم، شهرداری اجازه این اقدام را نمی دهد و در صورت موافقت جریمه سنگینی را باید بپردازیم.

یکی دیگر از کسبه مثال جالبی برایمان زد وی گفت: هر چه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک...

بله وای به روزی که شهرداری به عنوان متولی توسعه فضای سبز خود عاملی شود برای نابودی آن ها...

به دنبال آدرس اهالی به باغ زیتون سری زدیم حال و روز درختان بعد از 6 ماه کاشت دیدنی بود.

درخت هایی که تا نیمه در خاک فرو رفته بودند ...شاخ و برگ هایی خشک شده و درختان بریده شده ... تمام درختان دارای پلاک بودند... ماشین هایی که برای بار چندم آمده بودند تا درختان قطع شده را برای خریدار آن ببرند...

*** شهرداری شهر قدس:

مقصر ما نیستیم، هوا گرم شده است

شهردار شهر قدس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به دنبال اجرای طرح جمع آوری رفیوژ باند کندرو بلوار 45 متری انقلاب و همچنین اجرای طرح غیر همسطح طبق مصوبه شورای شهر می بایست 386 اصله درخت را جمع آوری می کردیم که به دنبال کار کارشناسی اداره فضای سبز شهر قدس اقدام به جا به جایی درختان از بلوار انقلاب و کاشت در پارک جنگلی زیتون کردیم.

چیبایی در ادامه افزود: مقدمات کار را در کارگروه ماده 7 فضای سبز و کار گروه  ستاد راه استان طی کردیم و خوشبختانه به خاطر این که جا به جایی در اسفند ماه صورت گرفت درختان کاشته شد.

وی با بیان این مطلب که درختان با مجوز از ماده 7 قطع کردیم اظهار داشت: نزدیک به 60 اصله درخت که عمدتاً از نوع کاج و برگ سوزنی بودند به دلیل گرمای شدید طی یک ماه گذشته و به خاطر این که این گونه خیلی سخت خود را با شرایط جدید وفق می دهد خشک شد که با مجوز کارگروه 7 اداره فضای سبز به سبب این که مشکلی برای شهروندان ایجاد نکند قطع کردیم البته سایر درختان مشکلی ندارند.

شهردار شهر قدس خاطر نشان کرد: شهرداری متعهد شد تا در ازای جمع آوری درختان در پیاده رو بلوار انقلاب نهال بکارد همچنین فضای سبز دیگری در نقطه ای دیگر از شهر بکارد.

اما آقای شهردار...

شما به این امر واقف بودید که امکان سالم ماندن درختان بعد از جا به جایی و کاشت مجدد بسیار ضعیف است و درختان باقی مانده نیز دیر یا زود به درد همنوعانشان گرفتار خواهند شد.

اما آقای شهردار...نهال های کاشته شده قراره چند سال دیگه به قد و قواره ی درختانی برسند که شما با بی رحمی حیات را از آنان گرفتید در حالی که با توجه به استقرار صنایع بی شمار که در اطراف شهر قدس هستند سلامتی مردم بستگی به حیات این درختان دارد...

گزارش از فاطمه هنرور
برچسب ها: توسعه ، شهر ، قطع ، درخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.