سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطاهای فراوان پزشکی کابوس بیماران انگلیسی

خطاهای پزشکی در شبکه درمان انگلیس ، به کابوس بیماران تبدیل شده و به فجایعی ازقبیل قطع عضو یا مرگ منجر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ; شبکه بهداشت و درمان انگلیس به شمار بسیاری از بیماران خدمات می دهد اما گویا دراین میان، شماری از بیماران بجای آنکه درد خود را دراین بیمارستانها درمان کنند با مشکلات جسمی بیشتر به خانه بازمی گردند. علت این مسئله نیز خطاهای پزشکی در انگلیس است. بررسی ها نشان می دهد در چهار سال گذشته، صدها مورد از این خطاهای پزشکی درشبکه ملی بهداشت و درمان انگلیس رخ داده است.

شماری از انگلیسی ها به علت این خطاهای پزشکی، دچار مشکلات حرکتی شده یا اعضای بدن خود را از دست داده و یا حتی جان باخته اند. برخی از این بیماران انگلیسی که برای درمان واریس پای خود به بیمارستانهای دولتی انگلیس مراجعه کرده اند درنهایت به علت خطاهای پزشکی ازقبیل جاماندن وسایل جراحی در بدن بیماران با مشکلات دیگری از قبیل عفونتهای گسترده مواجه شده اند که به قطع پای آنها منجر شده است.

نکته جالب توجه این است که به این بیماران خسارت و غرامت پرداخت نمی شود و تلاشهای آنها برای احقاق حقوقشان وارد چرخه ای بسیار طولانی می شود و مشخص نیست که آیا این پیگیری قضائی نتیجه ای به همراه داشته باشد یا خیر. بیماران انگلیسی می پرسند چطور ممکن است پزشکان گیره های جراحی به طول حدود بیست سانتیمتر را دربدن آنها جا بگذارند و متوجه این مسئله نشوند! سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس وقوع چنین خطاهای پزشکی را کاملا انکار می کند زیرا این خطاها بسیار بزرگ و غیرقابل تصور هستند.

 اما بررسی ها نشان می دهد در چهار سال گذشته هفتصد و شصت و دو خطای پزشکی از این نوع و انواع دیگر آن در انگلیس رخ داده است. فعالان انگلیسی می گویند برای رسیدگی به این مسئله تلاش جدی صورت پذیرد. پرستاران و پزشکان انگلیسی می گویند کاهش بودجه بخش درمانی این کشور سبب کاهش تعداد نیروها در شیفتهای کاری و افزایش بار کاری آنها شده است که احتمال بروز چنین خطاهایی را افزایش می دهد. 

مسئولان بیمارستانی انگلیس می گویند کاهش بودجه این بخشها به علت اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی سبب شده است آنها در توزیع نیروهای کاری خود با محدودیتهای زیادی مواجه شوند. 
برچسب ها: کابوس ، بیماران ، انگلیسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.