سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

17 مرداد؛ روز گزارشگران حقیقت

17 مرداد که در تقویم ایران اسلامی به نام روز خبرنگار نامیده شده، در حقیقت پاسداشت انسان‌هایی است که حقایق را گزارشگری می‌کنند و در انعکاس واقعیت‌ها از هیچ حرکتی فروگذار نیستند.

مدرس دانشگاه و معاون فرهنگی سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پاسداشت صاحبان قلم در آستانه روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: سپاس خداوندی را که عامل اصلی برتری انسان‌ها را به یکدیگر تقوا و پرهیزگاری می‌داند و هرگاه بخوانیمش اجابت می‌کند و هرگاه در پی خلوتی باشیم بی‌هیچ واسطه‌ای در حضورش هستیم و همواره برآورنده خواسته‌های ماست پس خدایا تورا شکر می‌کنیم که هر لحظه ما را به خود وا نمی‌گذاری.

رئوف موسوی خاطرنشان کرد: بصیرت و دانش‌افزایی عنایت و موهبتی الهی است که از قلم سرچشمه می‌گیرد و همانا بر اندیشه جویندگان حقیقت، نقش می‌زند. پس حقیقت انسان تفکر، تعقل و اندیشه اوست بدین جهت است که از دیگر موجودات متمایز شده و برتری افراد با قوت، ضعف تعقل، تفکر و نحوه‌ آن ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: پس فکر و اندیشه‌ بدون خبر و اطلاعات پویایی خود را از دست می‌دهد زیرا از زمان‌های قدیم تاکنون بشر برای آگاهی و دست یافتن به اطلاعات آنچه پیرامون او می‏گذرد به اموری دست یازیده است تا نسبت به تحقق این خواسته اقدام کند و در این راه نیز از ابزار و امکانات مختلفی نیز مدد جسته است که از آن جمله می‏توان به بهره‏گیری از ابزار رسانه‏ها اشاره کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: اما حساس‌تر و مهم‌تر از مقوله رسانه‏ها، مسئله رسانه‌سازان، آنهایی که با قلم و نوشته‌های ارزشمندشان تصویری واقعی در اندیشه‌ها ترسیم می ‌کنند، است که خبرنگاران از آن جمله‏اند.

موسوی عنوان کرد: همچنین بی‌تردید باید اذعان کرد بخشی از اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش خستگی‌ناپذیر خبرنگارانی است که با نشر و پردازش ‏صحیح، دقیق و سریع اطلاعات، همدوش با رزمندگان سرافراز اسلامی‌مان در تمام جبهه‌های سخت و نرم از آرمان‌های امام (ره) و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی با رهبری مدبرانه حکیم فرزانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای دفاع کرده و در این راه ثابت قدم مانده‌اند.

وی بیان داشت: به پاس رشادت و شجاعت اسوه‌های ایثار از جمله شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در سال 77 در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسیدند شورای فرهنگ عمومی در تقویم سالانه 17 مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

این فعال عرصه رسانه افزود: 17 مرداد ماه هر سال یاد‌آور اراده محکم و استوار و عمل مجاهدانه انسان‌هایی است که برای بازگویی حقیقت جان خود را فدا کرده و شهادتشان روز خبرنگار را رقم زده است.

موسوی تصریح کرد: به راستی این روز نماد اراده انسان‌هایی است که با الهام از پیام‌رسان کربلا رسالت خطیر واگویی شجاعانه واقعیت‌های صحنه مبارزه حق و باطل را بر عهده گرفته، پرده ظلم و اختناق را دریده و همچون مشعلی فروزان با نورافشانی جامعه را به سوی حقیقت سوق می‌دهند.

وی گفت: روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف‌ناپذیر دنبال می‌کنند.

موسوی در ادامه تاکید کرد: 17 مرداد ماه هر سال، یادآور انسان‌هایی است که با قلم و زبان روشنگرشان راهی میان تاریکی و ازدحام کلمات می‌گشایند و تصویری از آن را در جان و اندیشه ما ترسیم می‌کنند تولید اطلاعات در جوامع امروزی مهم‌ترین زیر ساخت تصمیم‌سازی‌های هوشمندانه و نظارت پیوسته بر نحوه اجرای آن‌هاست/س.

برچسب ها: اردبیل ، روز ، گردشگران ، حقیقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.