سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت امیر کویت با عفو 7 زندانی مخالف

وزارت کشور کویت اعلام کرد هفت مخالف کویتی از جمله یک زن که به جرم توهین به امیر کویت زندانی شده بودند از عفو برخوردار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ 12 مخالف دیگر که شماری از آنها از نمایندگان سابق پارلمان هستند و به همین علت تحت پیگرد قرار گرفتند مشمول این عفو نشدند. شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در آستانه عید فطر تصمیم گرفت شماری از این زندانیان را عفو کند.

وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد این هفت مخالف سه‌شنبه شب زندان را ترک کردند.این افراد به جرم توهین به امیر کویت در توییتر محکوم شده بودند. این جرم تا پنج سال زندان را به همراه دارد. سارا الدریس معلم مدرسه که به 20 ماه زندان محکوم شده بود از جمله زندانیان آزاد شده است.

یک زن دیگر به نام هدی العجمی که در ارتباط با سه پرونده توهین به 11 سال زندان محکوم شده است از عفو برخوردار نشد زیرا فرآیندهای قضایی مربوط به محاکمه وی به پایان نرسیده بود.سازمان‌های دفاع از حقوق بشر از کویت برای محکوم کردن مخالفان به علت توهین به امیر این کشور انتقاد کردند و اصلاح قانونی که انتقاد کردن از امیر را ممنوع می کند خواستار شدند.
برچسب ها: زندان ، کویت ، عفو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.