سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ارائه این ترکیب کابینه توسط روحانی قابل انتظار بود

محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در میان دانش پژوهان طرح ولایت کشوری در دانشگاه صنعتی اصفهان به جریان شناسی انتخابات ریاست جمهوری 92 پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان صفار هرندی با بیان این که هنوز برای جریانشناسی انتخابات 92 زود است و جریانات سیاسی تازه در حال شکل گیری اند گفت: برای ارائه یک تحلیل بهتر می توان به بررسی وقوع یک جریان مشابه در جبهه اصلاحات طی سال های گذشته رجوع نمود.

وی با اشاره به انتخابات دوره هشتم ریاست جمهوری و افزایش تعداد آراء محمد خاتمی نسبت به دوره هفتم انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آن زمان جریان اصلاحات متشکل از 18 حزب و گروه خود را بی رقیب در عرصه سیاسی کشور قلمداد کرد.

صفارهرندی افزود: سه بحران اصلی اصلاح طلبان درآن زمان روند شکست های پیاپی این جریان را از سال 81 سرعت بخشید.

وی به نبود آرمان واحد در میان طیف های مختلف اصلاحات درآن مقطع اشاره وتصریح کرد: نداشتن یک برنامه مدون و شکاف عمیق میان برنامه های اصلاح طلبان و آرمان های گروه های مختلف این جریان به نحوی که در پاره ای موارد تعدادی از طرح های مهم کشور به یکباره رها می شد ونیز نداشتن رهبر واحد و تمام کننده نهایی از جمله دلایل شکست اصلاح طلبان در فاصله دهه 80 می باشد.

صفار هرندی بحران های اصلی جبهه اصلاحات به همراه احساس فقدان رقیب جدی را از جمله دلایل زورآزمایی درون جبهه ای اصلاح طلبان درآن زمان دانست وگفت: در نخستین شکست حاصل از این تقابل درون جناحی، اصلاح طلبان در دومین دوره شورای شهر که با ثبت مشارکت 12 درصدی در تهران از جمله ضعیف ترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است متحمل شکست شدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بحران های موجود در جریان اصلاحات طی سال های گذشته درمان شدند بطوری که در سال 90 اصلاح طلبان با طرح این موضوع که کسی که حرف ساختار شکنانه بزند از ما نیست به درمان بحران آرمان پرداختند .

وی کناره گیری محمدرضا عارف در انتخابات 92 به درخواست سیدمحمد خاتمی را درمان بحران سوم و تبعیت از یک تمام کننده نهایی بیان کرد.

صفارهرندی پیرامون کابینه معرفی شده توسط روحانی گفت: با توجه به این ادعا که من هم اصولگرا هستم و هم اصلاح طلب، معرفی این کابینه از روحانی انتظار می رفت و بدین نحو ممکن است وی در آینده برای اثبات استقلال شخصیتی خود در تقابل با برخی افراد قرار گیرد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.