سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست موسسه فردوسي:

ادغام، دلخواه هيچ يک از موسسات اعتباري نبوده است

سرپرست موسسه اعتباري فردوسي اعلام کرد که ادغام اين موسسه در موسسه آرمان اجبار بوده و اين موسسه به شرط بانک شدن، اين اجبار را پذيرفته است

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عليرضا پايين محلي در جمع خبرنگاران با بيان اين نکته که موسسات اعتباري فردوسي و فرشتگان در حال انجام مراحل اداري ادغام در موسسه آرمان هستند و موسسه افضل توس فعلا مشارکتي ندارد، افزود: اين ادغام به دلخواه هيچ يک از موسسات نبوده است و اگر دولت جديد اجازه بدهد تمايل داريم تا در قالب قبلي به فعاليت خود ادامه دهيم.

وي تاکيد کرد: نيم نگاهي داريم که شايد اين ادغام در دولت جديد سر نگيرد اما هنوز با مسوولان دولت جديد مذاکره يا رايزني نداشته ايم.

پايين محلي در پاسخ به سوال خبرنگار پايگاه خبري اعتبار در مورد وضعيت مجامع اين موسسات ادامه داد: 8 تعاوني اعتبار الزهرا مشهد، بدر توس مشهد، وحدت مشهد، پيوند مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران و اميد جيلين کرمان به صورت شکلي در قالب موسسه اعتباري فردوسي درآمدند ولي هنوز اين موسسه ثبت نشده بود که موسسه جديد هم در موسسه آرمان ادغام شد.
 
وي تاکيد کرد: ما مي خواهيم که در قالب همان موسسه قبلي خود به فعاليت ادامه دهيم که اميدواريم مسوولان به اين خواسته ما جامه عمل بپوشانند.

سرپرست موسسه اعتباري فردوسي با بيان اين نکته که تعاوني هاي اعتبار ادغام شده کماکان مجامع عمومي ساليانه خود را برگزار و سود حاصله را ميان سهامداران تقسيم مي کنند، اظهار داشت: اين در حالي است که موسسه اعتباري فردوسي و پس از آن آرمان هنوز مجامع عمومي موسسان خود را براي تعيين اعضاي هيات مديره تشکيل نداده اند.

وي دور شدن 50 درصد تعاوني هاي اعتبار از اهداف اوليه تاسيس را تاييد کرد و گفت: در اين زمينه فقط تعاوني ها مقصر نيستند و بخش نظارتي بانک مرکزي بايد نظارت مي کرد تا اين اتفاقات رخ ندهد.

به گفته وي، دليل ندارد که بانک مرکزي به دليل تخلف تعدادي از اين تعاوني ها، همه را مجرم تلقي کند و اشتغالزايي اين تعاوني ها را ناديده بگيرد.

وي ادامه داد: تخلف تعاوني هاي اعتبار در زمينه تاسيس شده بوده است نه چيز ديگري اما بايد اين نکته را هم در نظر گرفت که وزارت تعاون در بحث تاسيس شعبه هم ميان تعاوني هاي اعتبار تبعيض قائل شده است.

پايين محلي در مورد سرمايه تامين شده از سوي تعاوني هاي اعتبار ادغام شده در موسسه فردوسي گفت: الزهرا مشهد 15 ميليارد تومان، اميد جيلين 50 ميليارد تومان، بدر توس 11.5 ميليارد تومان، پيوند 500 ميليون تومان، حسنات 18 ميليارد تومان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه 5 ميليارد تومان، عام کشاورزان مازندران 33 ميليارد تومان و وحدت مشهد 16.5 ميليارد تومان از سرمايه 75 ميليارد توماني مورد نظر بانک مرکزي را که 50 درصد سرمايه اصلي است تامين کرده اند.
 
وي در عين حال گفت: سرمايه اوليه موسسه اعتباري آرمان هم 300 ميليارد تومان تعيين شده که 50 درصد آن يعني 150 ميليارد تومان به حساب بانک مرکزي واريز شده است.
 
سرپرست موسسه فردوسي، تعداد سهامداران 8 تعاوني اعتبار ادغام شده در اين موسسه را 26 هزار نفر ذکر کرد که 23 هزار نفر آن سهامدار اميد جيلين و سه هزار نفر هم سهامدار 7 تعاوني اعتبار ديگر هستند.

وي در عين حال تعداد شعب اين تعاوني هاي اعتبار را بيش از 400 شعبه عنوان کرد و اظهار داشت: 110 شعبه از اين تعداد به اميد جيلين اختصاص دارد که در 10 استان کشور تاسيس شده است.

به گفته پايين محلي، تعاوني اعتبار اميد جيلين 10 کارخانه و شرکت دارد و براي يکهزار نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد کرده است.

وي سرمايه اين تعاوني اعتبار را که در سال 1377 ثبت شده است، در ترازنامه و بدون ارزيابي مجدد 45 ميليارد تومان و با ارزيابي 90 ميليارد تومان ذکر کرد.
برچسب ها: موسسه ، راه ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.