سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نياز فرداي فضا، فضانوردان دندان پزشك

با توجه به افزايش سفرهاي فضايي و انتظاري كه دانشمندان و اخترشناسان از آينده مسافرت هاي فضايي طولاني دارند، آموزش خدمات پزشكي به فضانوردان از اهميت ويژه اي برخوردار است، تا بتوانند در مواقع حساس و ضروري جان خود و ديگر اعضاي سفينه را نجات دهند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، بر اساس يك طرح پژوهشي در ناسا و به دليل آمادگي براي ارسال فضانوردان به سفرهاي فضايي بلند مدت در آينده دانشمندان آموزش خدمات پزشكي به آن ها را به صورت حرفه اي آغاز نموده اند.

گفتني است، بر اساس اين طرح فضانورداني كه به مأموريت هاي فضايي شش ماهه و يا بيشتر مي روند بايد سعي نمايند تا آموزش هاي پزشكي شامل CPR "احياء"، ترميم و بخيه زدن زخم ها، بستن شكستگي ها، عكسبرداري از اعضاي بدن و حتي پر كردن و كشيدن دندان ها را بياموزند.

پزشكان در حال حاضر با استفاده از مدل هاي آموزشي در حال دادن آموزش كارهايي مانند لوله گذاري تنفسي، آموزش تزريق، بستن شكستگي ها و مواردي از اين دست به فضانوردان هستند.

پزشكان معتقد هستند كه با توجه به اينكه در فضا هيچ امكان سريعي براي رساندن بيمار به پزشك و يا اتاق عمل و اورژانس نمي باشد، آموزش و دوره ديدن فضانوردان اهميت بسيار پيدا مي كند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.