سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش اول/گزارش

تزريق غرب‌زدگي در جهان اسلام و تجدید نئشگي استکبار جهانی

غرب‌زدگي، برنامه‌اي است كه از سوي كشورهاي استكباري با هدف استحاله فرهنگي دنبال مي‌شود كه با تغيير اهداف مسلمانان و به حاشيه كشاندن بتواند مسير پيشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغيير دهد که در اصل بتواند از اين طريق مردم جهان اسلام را به بردگي بکشاند و تحقق اين امر را با القاي بي‌ديني به عنوان تجدد مي‌توان ديد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ روزگاري است که در تمامي محافل صحبت از جرياني به نام غرب‌زدگي است که از چند نسل قبل برنامه آن پايه‌ريزي شده‌‌ است.
 
اساس غرب‌زدگي در ايران و جهان ريشه در استعمار دارد جرياني که تمامي عرصه‌ها اعم از اجتماعي، اقتصادي مذهبي، فکري، شغلي، تفکر زندگي و غيره را تحت‌الشعاع قرار داده است و تنها براي انحراف از اسلام و تضعيف باور ديني و مهم تر از همه روي‌گرداندن از منجي بشريت و به طور كلي مسيري که در آن رنگ و بوي خدايي داشته باشد، برنامه‌ريزي شده است.

 

غرب‍‌زدگي برنامه‌اي است از سوي خود غرب که بسيار دقيق سازماندهي شده تا با تغيير اهداف مسلمانان و به حاشيه كشاندن بتواند مسير پيشرفت و وحدت جهان اسلام را به نفع خود تغيير دهد که در اصل بتواند از اين طريق مردم جهان اسلام را به بردگي بکشاند .
 
در اين گزارش به سير ايجاد تفکر غربي و غرب‌زدگي پس از انقلاب به تاثيرات برجاي گذاشته آن همچنين جايگزين آن که خود موج جديدي به نام فرقه‌گرايي است مي‌پردازيم.
 
فرهنگ‌سازي غربي از طريق وسيله‌هاي ارتباط جمعي

فرياد يک دست الله اکبر، لبيک به مردي که تجلي عشق به خدا و اسلام بود و انقلاب براي اسلام و پس از آن جهاد براي ناموس، وطن، همچنين شهادت در راه خدا و عشق حسيني در جنگ 8 ساله اينها همه از توان تحمل غرب خارج بود.

در نتيجه غرب در صدد تخريب آن بر آمد و با به کار‌گرفتن رسانه‌های جمعی و از طريق پخش فيلم  و برنامه‌ها بي‌پرده جنسي، شهوت‌برانگیز و غير اخلاقي كه نتيجه‌اي جز بي‌‍بند و باري، بي‌حيايي، مشوش شدن ذهن جوان و خانواده  ندارد و با فرهنگ‌‍سازي استفاده غلط از اينترنت و نشان دادن دنياي غرب در کادري غير واقعي، دو راهي و درگيري ذهني‌اي  را به وجود آورده كه خود زمينه‌اي براي پيش‌برد نقشه هاي ديگر است.



دشمنی غرب با ادیان آسمانی و به خصوص اسلام، موضوع تازه‌ای نیست و سالیان سال است که در فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی شاهد تاخت و تاز و توهین آنها به این دین مقدس و پاک هستیم و حال اين موضوع را در بازي‌هاي کامپيوتري و غيره ميبينيم که با سر گرم کردن جوانان و باطل‌کردن زمان روزمره آنان سعي بر القاي مفاهيم مد نظر خود را دارند.
 



ترويج كسب درآمد حرام
    
هنگامي که مال حرام را در زندگي و وجود و گوشت انسان وارد شود، به طور قطع روي روان آدمي و اعتقادات او تاثير گذار خواهد بود و او را بي‌پروا کرده و حيا را از وي گرفته همچنين جسارت گناه را در عمل نهادينه مي‌‍کند، بنابراين بستري آماده مي‌شود که با ارائه يکسري الگوهاي خوش آب و رنگ از سوي غرب که مردم از اصل خود روي گردانند.


 

و استکبار از هر راهي استفاده مي‌کند تا اسلام و ايران را از وحدت و مسير انقلاب دور کند بنابراين با اتخاذ برنامه‌هاي ريز و دقيق پايه‌ها‌ي اعتقاد و اصول اسلامي را نشانه گرفته است از جمله ترغيب به کسب در آمد حرام به شيوه‌‌هاي مدرن همانطور که خداوند متعال در قرآن کريم مي‌فرمايند: َ‍"وَتَرَی کَثِیرًا مِّنْهُمْ یُسَارِعُونَ فِی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ""و بسیاری از آنان را می‌بینی که در گناه و تجاوز و خوردن حرام شتاب می کنند، راستی چه بد است آنچه انجام می دهند! " 

همچنين امام صادق(ع) با اشاره به اينکه حرام‌خواري را يکي از نشانه‌ها ظهور است مي‌فرمايند ::« امرار معاش مردم از راه کم فروشی به دست خواهد آمد. حرام در میان مردم فراگیر می‌شود. مردم به سوی آن می‌شتابند و به آن افتخار می‌کنند. کسی که در پی کسب مال حلال است ملامت می‌گردد و کسی که طالب مال حرام است، بزرگ و محترم شمرده می‌شود.»
 
 همچنين شرکت هاي هرمي که با روانشناسي هاي مرموز سعي دارند تا جوهره کار را از مردم بيرون ببرند و بناي اين شرکت‌ها شانس است ،پیامبر گرامی (ص ) در اين رابطه فرمود : « آن كس كه بار زندگی را بر دوش دیگران بیندازد از رحمت خدا دور است »



 

اين مؤسّسات به ظاهر اقتصادى كه گاه چهره واقعى خود را زير پوشش‌هاى ايجاد اشتغال يا تخصيص قسمتى از درآمد خود به مراكز خيريه پنهان مى‌كنند مؤسّسات مرموز و خطرناكى هستند كه كار آنها شبيه به نوعى قمار يا لاتار است که كلاه از سر عدّه زيادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى كنند بى آن كه هيچ گونه كار مثبتى انجام داده باشند و عمل آنها مصداق بارز "اكل مال بباطل" است كه قرآن مجيد با صراحت از آن نهى كرده است.
  
هدف‌گيري زنان مسلمان به عنوان کانون عفاف و خانواده در راستاي تخريب زنان

 
با توجه به ارزش والايي که اسلام براي زن قائل است و حقوقي که براي او تعيين کرده، تا با پرورش فرزنداني در بستر اسلام بتواند جامعه‌اي سالم تشکيل دهد.

 


بديهي‌ است دشمنان اسلام درصدد تخريب اين امر برآيند و با دورزدن مفاهيم جايگاه زن، حق و حقوق او، وي را دچار سرگرداني کرده و با نشان دادن زن با رنگ و لعابي ديگر و با مغالطه کاري در اين زمينه فرهنگ بي حجابي را به عنوان آزادي، فاصله گرفتن از دين و قوانين به عنوان متجدد بودن و قدرت اختيار داشتن القا کنند در نتيجه با  استفاده از نگاه ابزاري به زن و اولويت قرار دادن مسائل جنسي، بنيان خانواده را متلاشي کنند، بنابراين اين غرب زدگي را امروزه مي توان در نوع پوشش غربي که مظهر خودنمايي براي جلب توجه است، مشاهده کرد.
 
 در این میان با توجه به نقش پر رنگ زنان در شکل‌گیری نگرش اسلامی و دینی در بین اعضاي خانواده کلیه برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها را در جهت برداشتن پرده‌های عفاف و حجاب در بین زنان آغاز نمودند و در این راه از حمایت‌های بی‌خردانه رضاخان بهره‌ برداری نموده و راه را جهت احیای سنت‌های اصیل اسلامی و دینی بستند .
 
و اگر زن در جامعه عفاف خود را از دست بدهد و همه هم و غم خود را در جلب توجه و ظاهرسازي قرار دهد، سبب بي توجهي به خطوط قرمز و تربيت نادرست فرزندان از ديدگاه اسلام مي‌شود.
 
استراتژیهای دشمن در اين رابطه ابهام زایی در اصل پوشش، واردات مدهای غربی و مانند آن به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان ناتوی فرهنگی حجاب را با چالش‌هایی جدی مواجه ساخته است.


 


از عوامل ذکر شده در مطالب بالا به عنوان غرب‌زدگي مي توان ياد کرد که باعث جلوگيري از پيشرفت و دورشدن از دنياي علم و آرامش رواني و دين است که به طور کلي در روند تکامل جامعه تاثير مي‌گذارد، اما مي توان با اين غرب زدگي به لطف خداوند و آگاهي دادن به مردم از هجمه آن کاست، بنابراين مي توان گفت هدف غرب از اين برنامه ريزي‌ها و به تصوير کشيدن اين دنياي رنگي پوشالي به مردم آنها از خدا دور کند و جهان اسلام را از وحدت و پيشرفت بياندازد.
 
بخش دوم اين گزارش را در روزهاي آينده دنبال كنيد...

گزارش: هدیه آقاپور

انتهاي پيام/


برچسب ها: غرب ، استکبار ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.