سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر پايگاه تحليلي "پالسي ميك":

روحاني انتظاری منطقی از کشورهاي غربي دارد/ تهدیدهای کودکانه بس است

"آرتور استرن" در مقاله ای تحت عنوان "نامه 74 سناتور آمریکایی به اوباما اقدامی شرم آور بود" اقدام اخیر سناتورهای آمریکایی در ارسال نامه به اوباما برای تشدید فشار بر ایران را "شرم آور" توصیف کرده و خواستار پاسخ غرب به پيام هاي روحاني شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پالسي ميك، تحلیلگر پایگاه تحلیلی "پالسی میک" با اشاره به نامه اخیر جمعی از سناتورهای آمریکایی به "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و تشویق وی به تشدید فشار و استفاده احتمالی از قوه قهریه علیه کشورمان می نویسد "74 نفر از سناتورهای آمریکایی به رهبری "رابرت منندز" رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و "لیندسی گراهام" دیگر سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای برای "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا از وی خواسته اند تا به مقابله با برنامه هسته ای ایران بپردازد. علیرغم نامه اولیه که در آن از وی خواسته بودند تا تحریم های وضع شده ضد ایرانی را تشدید نماید اینک این گروه از سناتورهای آمریکایی رییس جمهور آمریکا را تشویق به کاربرد احتملی قوه قهریه علیه ایران کرده اند. علیرغم آنکه پیش تر جمعی از نئومحافظه کاران جنگ طلب آمریکایی از امضا کنندگان نامه به اوباما بودند در نامه اخیر جمعی از سناتورهای غیر جمهوریخواه آمریکایی نیز با آنان همصدا شده اند با این حال خوشبختانه اوباما متوجه شده که گوش دادن به این خواست ها باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد." 

نویسنده معتقد است که سناتورهای آمریکایی به شرایط ایران و تحولات کشورمان بی توجه اند و در این باره می افزاید "این دسته از سناتورهای آمریکایی که اوباما را تشویق به تهدید ایران می کنند نسبت به تحولات داخلی ایران و تغییرات صورت گرفته در آن کشور بی توجه اند. آنان توجه ندارند که روحانی خواستار در پیش گرفتن مشی اعتدالی در سیاست خارجی ایران است. وی وعده داده که در جریان مذاکرات هسته ای با غرب تعامل بیشتری نشان دهد و در مقابل از غربی ها خواسته تا با احترام و تکریم با ایران برخورد نمایند. آیا این انتظاری غیر منطقی است که روحانی از غرب دارد؟ سناتورهای آمریکایی بایستی بدانند که تحریم های وضع شده از سوی آمریکا به مردم ایران لطمه می زند. براستی با چه توجیهی و به چه حقی کشورهای اروپایی و آمریکا خود را دارای حق می دانند که خاورمیانه را آشوب زده نمایند؟"

"دولت آمریکا بایستی بداند که با ادامه تحریم راه به سوی اقدام نظامی علیه آن کشور گشوده می شود و در مقابل پاسخ ایران نیز کوبنده خواهد بود و سبب گسترش دامنه منازعه به کل منطقه خواهد شد. ادامه تحریم ها و تشدید آن تنها به بخش های ضعیف جامعه ایران آسیب می زند و نتیجه مثبتی نخواهد داشت. دولت آمریکا می بایستی از فرصت ایجاد شده برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده نمیاد و بجای تهدیدهای کودکانه خط مشی دیپلماتیک را در پیش گیرد."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.