سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

رشد خیره‌کننده کشف جرایم فضای مجازی در استان بوشهر

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از رشد 236 درصدی کشف جرایم فضای مجازی در 4 ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، جواد جهانشیری صبح امروز در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه بوشهر اظهار داشت: پلیس فتای استان بوشهر طی عملیات‌های گوناگون در کشف جرایم طی 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 236 درصدی برخوردار بوده است.

وی در ادامه بیشترین کشفیات را برداشت‌های غیرمجاز ، منتسب کردن اعمال بر خلاف حقیقت و کلاهبرداری اینترنتی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر به کاهش 127 درصدی وقوع جرایم طی 4 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهارداشت: این موضوع نشانگر استفاده مطلوب شهروندان از فرصت‌های مجازی است که امیدواریم شهروندان خصوصاً جوانان و نوجوانان در این راستا با پلیس همکاری لازم داشته را باشند.

جهانشیری اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی خانواده‌ها را در راستای پیشگیری از جرایم رایانه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس فتا استان نام برد و تصریح کرد: این پلیس در 4 ماهه گذشته بیش از 5 هزار بروشور، 6 هزار لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش آموزان و شهروندان بوشهری توزیع کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان کشف به وقوع را از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ، بیش از 95 درصد عنوان کرد.

خطر اعتیاد اینترنتی کمتر از اعتیاد به موادمخدر نیست

رئیس پلیس فتای استان بوشهر ضمن هشدار به جوانان و نوجوانان، اعتیاد اینترنتی و حضور دائم در فضای سایبری را  خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر اظهار داشت: اعتیاد اینترنتی و حضور دائم در فضای سایبری به مراتب خطرناک‌تر از اعتیاد به موادمخدر است که والدین، جوانان و نوجوانان باید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: این اختلال، به گونه‌ای زندگی خصوصی جوانان و نوجوانان را مورد تهدید قرار داده که تمامی کارهای شخصی آنان پشت میز کامپیوتر انجام می‌شود.

جهانشیری افزود: متأسفانه اکثر این عزیزان در یک فضای مجازی تنها و خلوت به شکل مرض گونه یا افراطی خود را درگیر فضای مجازی می‌کنند.

این مقام انتظامی به والدین توصیه کرد: فضای استفاده از کامپیوتر را در محیط پررفت و آمد خانواده طراحی کنید و وقت و زمان لازم و مشخصی را برای استفاده اینترنت و فضای مجازی برای فرزندان در نظر بگیرید.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: والدین اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از آسیب‌های اینترنتی و تهدیدات فضای مجازی جوانان و نوجوانان دارند که باید بسیار هوشیارانه در این راه گام بردارند./ز
برچسب ها: بوشهر ، پلیس ، خلاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.