سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با شبکه تلويزيوني ان بي سي؛

اوباما: از اقدام مسکو درباره اسنودن سرخورده شديم/ تهديد عليه سفارتخانه‌ها جدي بود/ همجنس‌بازان نيايد مورد آزار قرار گيرند

باراک اوباما اعلام کرد با وجوديکه از اقدام مسکو درقبال اسنودن سرخورده شده، براي شرکت در نشست سران گروه 20 به روسيه سفر مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به رغم ناامیدی و دلسردی از برخورد مسکو در خصوص قضیه اسنودن، برای شرکت در نشست سران گروه 20 به روسیه سفر خواهد کرد.

اوباما سه شنبه شب به وقت آمريکا در برنامه اي تلويزيوني گفت از تصميم روسيه براي اعطاي پناهندگي به اسنودن سرخورده است چون هر چند آمريکا و روسيه پيمان استرداد مجرمان را امضا نکرده اند اما آمريکا همواره زماني که صحبت بر سر فرد ناقض قانون يا مظنون به نقض قانون بوده  به طور سنتي کوشيده است به درخواست هاي روسيه احترام بگذارد.

اوباما به شبکه تلويزيوني ان بي سي گفت مسکو همچنان گاهي اوقات ذهنيت جنگ سرد به خود مي گيرد.

اوباما به اين موضوع که در ديدار دو جانبه جداگانه اي با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه حضور خواهد يافت يا خير، اشاره نکرد.

کاخ سفيد اعلام کرده است در حال بررسي اين موضوع است که آيا چنين ديداري معقولانه است يا خير.

اوباما همچنين گفت تهديد اخير که موجب شد آمريکا سفارتخانه هاي خود را در سراسر خاورميانه تعطيل کند، قابل توجه بود.

اوباما خاطر نشان کرد : اين يادآور همه پيشرفتي است که ما داشته ايم. اين افراط گرايي خشن همچنان در آنجا وجود دارد.

وباما همچنين در بخش ديگري از مصاحبه خود مدعي شد که دولت آمريکا برنامه جاسوسي داخلي از شهروندان آمريکايي ندارد و در اين باره افزود "ما هيچ گونه برنامه جاسوسي داخلي نداريم. سازوکارهاي شنود تلفني و يا بررسي ايميل شهروندان تنها در مورد رودادهاي مرتبط با تروريسم انجام مي شود."

اوباما همچنين از برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا که اخيرا توسط "ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا افشا شده بود نيز دفاع کرد و در اين باره افزود "اين برنامه براي مقابله با تهديدات تروريستي است."

اوباما در پاسخ به سوالي درباره تصويب قانون ضدهمجنس بازي روسيه گفت:  تبعيض از هر نوع که باشد، چه نژادي، چه مذهبي و چه با محور جنسي، ناقض اخلاق است که فراتر از هر چيز ديگري در همه کشورها است.
 
وي گفت:من در برابر کشورهايي که تلاش مي کنند با همجنس بازان به شيوه اي رفتار کنند که موجب تهديد و ارعاب، و آسيب رساندن به آنها شود، هيچ صبري ندارم.
 
اوباما همچنين به کشورهاي آفريقايي اشاره کرد و گفت:در بعضي از اين کشورها، همجنس بازان مورد آزار و اذيت قرار مي گيرند.

باراک اوباما در پاسخ به سؤال جي لنو مجري برنامه درباره طرح بيمه درماني گفت از اول اکتبر کساني که بيمه درماني ندارند مي توانند براي بيمه درماني ثبت نام کنند. بر اساس قوانيني که تنظيم کرده ايم، شرکتهاي بيمه بايد هشتاد درصد از حق بيمه اي را که از مردم دريافت مي کنند، براي درمان صرف کنند و اگر آن را براي هزينه هاي اداري صرف کنند يا اينکه از محل آن حقوق هاي بالا به مديران عامل پرداخت کنند، بايد اضافه حق بيمه اي را که دريافت کرده اند به مشتريان بازگردانند. اگر شما فرزندي داشته باشيد که به تازگي فارغ التحصيل شده و شغل با بيمه درماني ندارد، او همچنان مي تواند تحت پوشش بيمه والدينش باشد. همچنين در طرح بيمه درماني، هزينه هاي جلوگيري از بارداري براي زنان و خانواده ها رايگان است. در هر صورت بر اساس طرح بيمه درماني دولت، مردم مي توانند با بيست تا سي درصد ارزانتر از خدمات بيمه اي استفاده کنند. 

اوباما درباره ماجراي تبرئه قاتل تريوان مارتين  نوجوان سياهپوست گفت همه ما از آنچه اتفاق افتاد ناراحتيم. کساني که فرزندي دارند، مي توانند درک کنند پدر و مادر تريوان چه کشيده اند. البته اين بدان معنا نيست که تريوان بي عيب و نقص بود. هيچ کدام از ما اين طور نيستيم. در هر صورت آنچه که همگي اتفاق نظر داريم اين است که بايد نظام قضايي عادلي داشته باشيم. حساسيت اين مسئله براي بسياري از خانواده هاي آمريکايي آفريقايي تبار براي اين است که بسياري از آنها که پسر دارند تجربه کرده اند که به پسرشان با ديده شک و به عنوان يک مظنون نگاه مي شود. همه ما مي دانيم مردان جوان آفريقايي تبار به ميزان غيرمتناسب در فعاليت هاي مجرمانه و خشونت دست دارند که اين مسئله علل زيادي دارد. از علل مهم اين مسئله فقر است. علت ديگر مشکلات در محل زندگي شان است که معمولا مدارس خوب عمل نمي کنند و مشکلاتي از اين قبيل وجود دارد. البته اينها نمي تواند بهانه براي ارتکاب جرم باشد اما کاملا روشن است که بايد با همه منصفانه و با عدالت رفتار شود و نظام بايد به همه خدمت کند. بنابراين من تلاش مي کنم تا در اين خصوص با يکديگر گفتگو کنيم و از خودمان بپرسيم آيا کاري  هست که براي تفاهم بهتر انجام دهيم و مطمئن شويم قوانيني وجود ندارد که باعث چنين برخوردهاي خشونت آميزي شود و چنين نتيجه غم انگيزي را بوجود آورد. 
برچسب ها: گروه بیست ، روسیه ، اوباما ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.