سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

ساماندهی اورژانس بیمارستان ها از توفیقات مهم دولت دهم/ایجاد کارخانه تولید راهنمای بالینی

معاون درمان وزارت بهداشت ساماندهی اورژانس بیمارستان های کشور و ایجاد کارخانه تولید راهنمای بالینی را از توفیقات مهم حوزه بهداشت و درمان در دولت دهم عنوان کرد.

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نقاط قوت معاونت درمان در دوره دولت دهم چه نوع مواردی بوده است گفت: از نظر من به اندازه سه دولت کار برای انجام دادن دارم ولی یکی از توفیقات مهم حوزه درمان در دولت دهم بازسازی و ساماندهی اورژانس بیمارستان ها بوده است که بسیار موفق پیش رفتیم با اینکه کمبود اعتبارات ما را تحت فشار قرار داده است هنوز این روند ادامه دارد و اقدامات مهمی همچون استقرار پزشک مقیم، تقویت طب اورژانس و تعیین تکلیف کردن بیماران در حداقل زمان نیز در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: اقدام دیگر بحث حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی بوده که این موضوع شروع شده و هم اکنون در حال به بار نشستن است. در زمینه اعتبار بخشی نیز راند اول آن در حال اتمام است ولی نوپا است و راه طولانی را در پیش دارد.

امامی رضوی اظهار کرد: بحث کیفیت برای ما بسیار مهم است البته باید توجه داشت که این موضوع به صورت تدریجی اتفاق می افتد ما در بحث اعتبار بخشی حاکمیت بالینی به صورت تدریجی خوب وارد شدیم ولی آموزش نیروی انسانی و زیر ساخت های مهمی که برای این موضوع باید انجام شود بسیار اهمیت دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در ایجاد زیر ساخت برنامه های تحولی در نظام سلامت کارهایی زیادی کردیم عنوان کرد: ما کارخانه تولید راهنمای بالینی در کشور ایجاد کردیم به این معنا که یک سری مراکزی به نام تولید دانش بالینی راه اندازی شده که در همین راستا مراکز تحقیقاتی و انجمن های پزشکی را توانمند کردیم تا راهنمای بالینی تولید کند، هم اکنون 30 تا 40 مورد از این راهنماها تولید و بقیه آن در دست تولید است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.