سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت كرم گياهي براي بيماران زخم پاي ديابتي

براي نخستين بار از گياه آلوئه ورا به تنهايي براي زخم پاي ديابتي كرم گياهي ساخته شد.

عظيم زارعت كار، پرستار و پژوهشگر كاشاني در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در پي سابقه طولاني در زمينه كار بر روي زخم پاي ديابتي تصميم بر آن گرفتم تا با تهيه و ساخت دارويي روند درمان و التيام زخم را تسريع كند.

وي گفت:‌پيش از اين از ژل آلوئه ورا براي زخم پاي ديابتي استفاده مي شد كه پس از قرار گرفتن بر روي زخم پس از مدتي اسيد و سياه مي شود و بوي نامطبوعي مي دهد و براي اثر گذاري در مدت زمان بيشتر نسبت به كرم آلوئه ورا نياز دارد.

وي با اشاره به خاصيت آنتي بيوتيكي گياه آلوئه ورا تصريح كرد: اين کرم گياهي با تسريع در خون رساني سبب بهبود و التيام زخم مي شود.

وي خاطر نشان كرد: در اين پژوهش 45 بيمار مبتلا به زخم پاي ديابتي مورد بررسي قرار گرفتن و روزانه 2 بار زخم آن ها با كرم آلوئه ورا تا 21 روز پانسمان مي شد و مشاهده شد كه روند بهبود و التيام زخم بهتر بوده است.

وي يادآور شد: اين كرم گياهي فقط حاوي آلوئه ورا است و هيچ گونه ماده اضافي ندارد اين در صورتي است كه در گذشته داروهايي با استفاده از اين گياه به همراه تركيباتي جون نقره ويتامين e و ديگر تركيبات موثر ساخته شده بود اما براي نخستين بار اين كرم فقط حاوي آلوئه ورا است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.