سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد تسليحاتي با عراق به مبلغ دو ميليارد و 700 ميليون دلار از سوی پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون،امروز اعلام کرد کنگره این کشور را از دو پیش نویس قرارداد تسلیحاتی با عراق به ویژه برای فروش سامانه دفاع ضد هوایی به مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون دلار مطلع کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ با این دو قراردادکه کنگره 30 روز وقت خواهد داشت مخالفت احتمالی خود را با آن اعلام کند، در کمتر از دو هفته مجموع قراردادهای تسلیحاتی عراق با آمریکا به حدود پنج میلیارد دلار می رسد.

پیش نویس قرارداد نخست که مبلغ آن دو میلیارد و 400 میلیون دلار است، به خرید 681 موشک ضد هوایی استینگر کوتاه برد و 40 سکوی پرتاب متحرک و همچنین سه آتشبار موشک های هاوک و 216 موشک هاوک 50 کیلومتر برد مربوط می شود.

آژانس همکاری دفاعی و امنیتی مسئول فروش سلاح های آمریکایی به خارج در بیانیه ای اعلام کرد این سامانه های ضد هوایی به عراق امکان خواهد داد در دفاع هوایی منطقه ای شرکت کند و آسیب پذیری این کشور را در برابر حملات هوایی کاهش می دهد.
قرارداد دوم به مبلغ 339 میلیون دلار به خرید 19 سامانه بی سیم سیار و 10 سامانه بی سیم موج کوتاه مربوط می شود.

آژانس همکاری دفاعی و امنیتی مسئول فروش سلاح های آمریکایی بیست و پنجم ژوئیه نیز از سه پیش نویس قرارداد با بغداد به مبلغ دو میلیارد دلار خبر داده بود که به ویژه به تامین دوازده بالگرد حمل و نقل بل 412 ای پی و 50 دستگاه زرهپوش استریکر مجهز برای جنگ هسته ای، رادیولوژیک، بیولوژیک و شیمیایی مربوط می شد.

در پایان سال 2011 نیز عراق 36 فروند هواپیمای شکاری اف 16 به آمریکا سفارش داده بود.
نوری المالکی، نخست وزیر عراق در اکتبر سال 2012 از آمریکا تقاضا کرده بود در تحویل سلاح به نیروهای عراقی تسریع کند.

بغداد با مسکو نیز قرارداد تسلیحاتی به مبلغ بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون دلار امضا کرده بود که به علت وجود سوءظن هایی در ارتباط با فساد لغو شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.