سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک:

شائبه های فروش ساختمان گاندی بررسی می شود/ردپای فرد خاصی در فروش ساختمان گاندی دیده نشد

در پی اعتراض به مبلغ فروش ساختمان سابق کمیته ملی المپیک واقع در خیابان گاندی تهران اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با تشکیل جلسات متعدد موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار دادند.

محمود خسروی وفا، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث فروش ساختمان سابق کمیته ملی المپیک از طرف محمد عباسی مطرح شد، جمعی از مدیران خبرگزاری ها و ورزش گفتند فروش این ساختمان دارای مشکل است.

وی گفت: طی دیداری که با اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک داشتیم آنها اعلام کردند که بحث فروش ساختمان سابق کمیته مشکل دار است و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که اگر شائبه ای وجود دارد برطرف شود.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک یادآور شد، با توجه به اینکه پرونده را به طور کامل بررسی کردم متوجه شدم برخی موارد از نظر شکیل رعایت نشده است. به طور مثال هر نهاد دولتی برای فروش ساختمان باید تابع آئین نامه ای باشد که در این مورد تا حدودی آئین نامه مبهم است.

وی در خصوص فروش ساختمان سابق کمیته ملی المپیک با کمترین مبلغ گفت: مبلغ پیشنهادی کارشناسان برای ساختمان چهار طبقه در کوچه 12 خیابان گاندی در سال 1388 چهار میلیارد و هشت میلیون تومان بود ولی در سال 1389 کارشناسان دیگری آن را یک میلیارد و سیصد میلیون کمتر از سال گذشته پیشنهاد دادند.

وی گفت: گروهی در کمیته ملی المپیک مسئول بررسی این مسئله شده و بالاخره کارشناسان گروه سوم مبلغ ساختمان را بررسی و متوجه شدند که این ساختمان اختلافی فاحش نسبت به قیمت عرف به فروش رسیده است و در این خصوص باید مراجع قانونی موارد را بررسی کنند چون حق و حقوق دولتی زیر سؤال رفته است.

خسروی وفا تصریح کرد: اعضای هیأت اجرایی در جلسه ای گزارش مربوط به ساختمان سابق کمیته ملی المپیک را به طور کامل گوش کردند، چون به صراحت نمی توان گفت که در بروز مشکل موجود چه بخشی مقصر است به همین خاطر باید در یکی دو مورد، شائبه ها مورد استعلام قرار بگیرد و بر مبنای این استعلامها نظر خاصی داده شود.

وی گفت: اگر تا کنون در این خصوص کوتاهی شده و به دلیل بی نظمی های اداره بوده است.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا فروش ساختمان سابق به صورت صوری صورت گرفته است؟ اظهار داشت: هیأت اجرایی مصوب کرده بود که این ساختمان یک مؤسسه فروخته شود، اما به شرکتی دیگر فروخته شد، نظارت بر این مسأله وظیفه ما نیست بلکه کار نهادهای نظارتی است که با ورود خود متوجه شوند این صحبت ها صحت دارد یا خیر؟

خسروی وفا تصریح کرد: من بیشتر از هر شخص دیگری در این پرونده ورود کرده ام و اطلاعاتم نسبت به این موضوع دقیق تر است، به هیچ عنوان ردپای فرد خاصی را ندیده ام.

وی در خصوص سرنوشت مخارج فروش ساختمان گفت: این پول در یکی از بانکها سرمایه گذاری شده است. کمیته ملی المپیک در خیابان اشرفی اصفهانی دارای یک زمین با مجوز کاربری محیط ورزشی است ساخت یک ساختمان جدید و وسیع برای این کمیته را در نظر داریم، البته این اتفاق برای حال حاضر نیست./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.