سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصیرزاده: تماشاگران تا قیامت هم فحاشی کنند امتیازی کسر نمی شود/عوامل باشگاه استقلال باعث کسر امتیاز شدند

سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی گفت: افرادی که قانون کسر امتیاز را تنظیم کردند به اشتباه نام تماشاگر را در آن به کار بردند.

هوشنگ نصیرزاده سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: کسر امتیاز باید برروی عوامل یک تیم صورت بگیرد نه اینکه ما بخواهیم به دلیل شعار هواداران از تیمی امتیاز کسر کنیم. افرادی که قانون کسر امتیاز را تنظیم کرده اند به اشتباه نام تماشاگر را در آن به کار برده اند.

وی ادامه داد: فردی که این ماده قانونی را نوشته است مرتکب اشتباه بزرگی شده چون تماشاگران حتی تا روز قیامت هم علیه تیمی شعار بدهند امتیازی از تیمی کسر نخواهد شد و به دلیل اینکه این قانون با بی دقتی تنظیم شده است امیدواریم استیناف نه به دلیل تطبیق با آئین نامه بلکه به دلیل مراعات استانداردها این موضوع را به سرانجام برسانند.

وی تصریح کرد: آئین نامه جدید انضباطی تدوین شده است و پس از عید فطر جلسه نهایی را می گذراند و امیدوارم دیگر از این اشتباهات بزرگ در آیین نامه دیده نشود.

نصیرزاده ادامه داد: در ایران کسر امتیاز قانونی است اما این یک قانون بین المللی نیست. طبق بند 4 ماده 22 آیین نامه کمیته انضباطی سر دادن شعارهای غیر اخلاقی توسط تماشاگران و عوامل باعث کسر امتیاز می شود.

سرپرست کمیته تدوین مقررات حقوقی فوتبال خاطرنشان کرد: سر دادن شعارهای غیر اخلاقی و فحاشي عوامل باشگاه استقلال باعث شد یک امتیاز از‌ آنها کسر شود و تماشاگران هم هیچ دخالتی در کسر امتیاز استقلال نداشتند و تصمیم کمیته انضباطی طبق این ماده تنظیم شده است.

گفتنی است با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از 3 باشگاه استقلال، سایپا و ملوان به دلیل اعتراض شان به داور یک امتیاز کسب شد./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.