سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کتاب «نقش علم نحو در تفسیر قرآن کریم» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از چاپ کتاب «نقش علم نحو در تفسیر قرآن کریم» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب نقش علم نحو در تفسیر قرآن کریم اظهار کرد: نویسنده این کتاب علم نحو و جایگاه آن در تفسیر قرآن را بررسی کرده و پیدایش علم نحو و اهمیت آن را نسبت به مسئله نحو و تفسیر تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اثر علل مخالفت مخالفان در ترکیب آیات از موضوعات مورد بحث در فصل دوم این کتاب است که اختلاف در مبانی و قواعد نحوی، اختلاف مفسران در تطبیق قواعد نحوی و مسائلی از این قبیل را بررسی می‌کند.

مدیر تدوین و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه انواع نقش‌آفرینی علم نحو در مقدمات و فرآیند تفسیر عنوان فصل سوم کتاب است گفت: خلاصه و نتیجه‌گیری در انتهای کتاب ذکر شده و با پیوست‌های دوگانه‌ای با عنوان اسباب اختلاف مفسران در ترکیب آیات برخی از وجوه اعرابی طرح بحث شده است.

وی عنوان داشت: کتاب نقش علم نحو در تفسیر قرآن کریم پژوهشی در قلمرو ارتباط بین علم نحو و تفسیر قرآن است و هدف اصلی نویسنده پاسخ به پرسش‌هایی مانند علم نحو به چند نوع در تفسیر نقش‌آفرینی دارد و چه ویژگی‌هایی در تفسیر قرآن نقش‌آفرینی می‌کنند، است.

روحانی خاطرنشان کرد: تاکنون چگونگی نقش‌آفرینی علم نحو به صورت مستقل، اساسی و گسترده کانون تحقیق و بررسی قرار نگرفته ولی این کتاب در واقع نخستین گام در این راه است.

کتاب نقش علم نحو در تفسیر قرآن کریم توسط جواد آسه در 238 صفحه تألیف شده و با تیراژ هزار عدد و قیمت 6 هزار و 500 تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، نقش ، علم ، تفسیر ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.