سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

افزایش ظرفیت تولید آبشیرین کن ها در هرمزگان

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: طرح‌های شیرین سازی آب دریا در استان با ظرفیتی معادل 130 هزار مترمکعب در شبانه روز در دست اجرا هستند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس حسین خادمی افزود: در حال حاضر آب مورد نیاز شهرهای بندرلنگه و کنگ، فین، درگهان، سوزا و جزایر استان شامل؛ هرمز، هنگام، لارک، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک با ظرفیتی بیش از 30 هزار مترمکعب در روز از طریق آب‌شیرین‌کن و شیرین سازی آب دریا تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: احداث آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی و یک میلیون مترمکعبی شهر بندرعباس، 4 هزار مترمکعبی سیریک و 10 هزار مترمکعبی شهرهای بندرلنگه و کنگ و آب‌شیرین‌کن ده هزار مترمکعبی در چارک در مجموع با ظرفیتی معادل 130 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از جمله پروژه‌های در دست اجرا هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان شهری گفت: این شرکت با توجه به وضعیت کمبود منابع آب شیرین در منطقه و در راستای ایجاد منابع پایدار تأمین آب و اشتغال‌زایی، ضمن حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بستری برای جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های احداث آب‌شیرین‌کن با روش‌های مختلف از جمله MSF ، MED ، VC و RO فراهم کرده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.