سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملي استاندارد:

سرنگ‌هاي چيني غير استاندارد است

مدير کل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران ضمن هشادار در خصوص واردات سرنگ‌هاي چيني گفت: تمام سرنگ‌هاي که از کشور چين وارد شده‌اند فاقد استاندارد بوده و بايد سريعا از مراکز عرضه جمع آوري شوند.

بلغاري مدير کل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان غير استاندارد بودن سرنگ‌هاي چيني افزود: طي ازمايش‌هاي انجام شده در استانهاي مختلف کشور مشخص شد سرنگ‌هاي وارداتي از چين که با 7 برند مختلف وارد کشور شده است حتي آزمايشات ابتدايي استاندارد را هم پاس نکرده‌اند.

وي با اشاره به لزوم جمع آوري سريع اين سرنگ‌ها از بازار گفت: طي يک نامه از وزير محترم بهداشت و درمان درخواست کرديم هر چه سريع‌تر نسبت به جمع آوري اين سرنگ‌ها از بازار اقدام کنند.

مدير کل نظارت بر استاندارد سازمان ملي استاندارد تاکيد کرد: اين سرنگ‌ها در هنگام استفاده هم نشتي دارند و هم دارو را به طور کامل تزريق نمي‌کنند.

وي با اشاره به استاندارد اجباري سرنگ خاطر نشان کرد: سرنگ داراي استاندارد اجباريست اما طي دستور العملي نظارت بر آن به سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت سپرده شده است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.