سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلوع " ستاره سهیل " از شبکه سحر

فیلم سینمایی " ستاره سهیل " که از محصولات شبکه سحر است از سیمای بوسنیایی این شبکه پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، فیلم سینمایی " ستاره سهیل " به زبان بوسنیایی زیرنویس شده که سرپرستی زیرنویس آن بر عهده رحمان رستم پور بوده است.

متون این فیلم تاریخی را علی اصغر نیک سیرت ترجمه کرده و ویراستاری آن را سمیرا نظیر انجام داده که اپراتور زیرنویس آن مهدی سعادت احمدنیا بوده است و در چهار قسمت از سیمای بوسنیایی شبکه بین المللی سحر به روی آنتن می رود.

این فیلم سینمایی محصول 1386 شبکه جهانی سحر است که امیر قویدل بر اساس فیلمنامه ای از  محمود حسنی آن را  کارگردانی کرده و اکبر تحویلیان تهیه کننده این اثر است. امیر قویدل کارگردان فقید(17 آبان 1388) سینمای ایران فعالیت سینمایی خود را با عنوان دستیار کارگردان و در کنار ساموئل خاکچیان در مرگ باران آغاز کرد. رخساره، بندر مه آلود، گالان، دل نمک، ترن، سردار جنگل، میرزا کوچک خان و خونبارش از جمله آثار درخشان قویدل در کارنامه فعالیت سینمایی او هستند. قویدل برای تلویزیون هم آثاری نظیر روح مهربان( شبکه اول سیما) و ستاره سهیل( شبکه جهانی سحر) و گریه نکن سرزمین من( شبکه جهانی الکوثر) را کارگردانی کرده است.

داریوش ارجمند، اکبر عبدی، بهزاد فراهانی، نیکو خردمند، شبنم قلی خانی، پرویز پور حسینی، چنگیز وثوقی، محمد عمرانی، میر طاهر مظلومی، حسین خانی بیک، محمود مقامی، شیوا خسرومهر، محمود رضا قدیریان بازیگرانی هستند، که در این پروژه سینمایی – تاریخی به ایفای نقش پرداخته اند.

" ستاره سهیل " مشتمل بر حوادث و مقطعی بالغ بر بیش از 30 سال از زندگی اویس قرنی شخصیت ممتاز تاریخ صدر اسلام است. تجلی و جوشش عشق بزرگ اویس به پیامبر اسلام(ص)، محبوبی که هرگز به زیارت اش نایل نشد، به حدی است که او عشق سلمه دخترک بادیه نشین یمنی به خود را نیز نمی بیند و  ...

در این اثر سینمایی علیرضا وداد تقوی و مازیار پرتو(مدیران تصویربرداری)، راما قویدل(تدوینگر)، محسن موسوی(گریم)، سید فواد حجازی(موسیقی) و سید محمد اصفهانی (آواز تیتراژ) همکاری نموده اند.

فیلم سینمایی " ستاره سهیل " از چهارشنبه 16 مرداد از ساعت 13:20 به وقت تهران در چهار قسمت 26 دقیقه ای برای علاقمندان به موضوعات تاریخ صدر اسلام از سیمای بوسنیایی شبکه بین المللی سحر به روی آنتن خواهد رفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.