سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري تظاهرات ضدآمريکايي در ژاپن

پس از سقوط بالگرد ارتش آمريکا در جزيره اوکيناوا، مخالفان حضور اين کشور در ژاپن تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ژاپن از ارتش آمريکا خواست تا وقتي علت سقوط بالگرد اين کشور در جزيره اوکيناوا معلوم نشده است، بالگردهاي HH60 خود را در ژاپن به پرواز درنياورد.

ژاپن رسما به آمريکا درباره اين حادثه شکايت کرده است. حادثه درست زماني روي داده است که احساسات ضد آمريکايي در اوکيناوا به علت حضور نيروهاي اين کشور بالاست.

دهها تن از مخالفان حضور آمريکا روز سه شنبه مقابل پايگاه فوتنما  در اوکيناوا جمع شدند و با سردادن شعار  به حضور نيروهاي آمريکايي اعتراض کردند و خواستار پايان فوري نقل و انتقالات ارتش آمريکا در اين جزيره شدند.

وزير دفاع ژاپن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: آمريکا بايد در اين باره به طور کامل تحقيق کند و به ما اطمينان  دهد که چنين حادثه اي بار ديگر تکرار نمي شود.

هيروکازو ناکايما فرماندار اوکيناوا نيز گفت که بسياري از پايگاههاي آمريکا در اوکيناوا  در مناطق مسکوني و پرجمعيت قرار دارند. من تقاضا مي کنم که عمليات در نهايت دقت و ايمني برگزار شود.

در ضمن ، يک عضو کابينه ژاپن نيز گفت که کشورش از واشنگتن خواسته است نقل و انتقالات برنامه ريزي شده اضافه خود را فعلا به حالت تعليق در آورد.

حدود نيمي از نيروي 50 هزار نفري آمريکا در ژاپن در جزيره اوکيناوا مستقرند و بسياري از شهروندان  به اين موضوع اعتراض دارند.

بالگرد ارتش آمريکا در اوکيناوا در يک ماموريت آموزشي بود ، که سقوط کرد.

برچسب ها: ژاپن ، بالگرد ، آمریکایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.