سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان صنعتي نيازمند توجه مسئولان

جوادي با بيان اينکه عوامل متعددي از جمله اقتصادي، فني، فرهنگي و اجتماعي در عدم مکانيزه کشاورزي موثر است، گفت: بايد زير ساخت‌ها براي احياي کشاورزي مدرن و توجه مسولان محيا شود.

ارژنگ جوادي، کارشناس ماشين‌آلات کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ورود صنعتي و ماشين آلات مدرن در بخش کشاورزي گفت: بايد توجه داشت که عده معدودي از کشاورزان از صنعت در کشاورزي استفاده مي‌کنند که اگر اين صنعت در کشور آن طور که بايد و مورد استقبال قرار نگرفته است به دلايل متعددي از جمله اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، فني و کشاورزي چندان مکانيزه نيست.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا زير ساخت‌ها براي احياء کشاورزي مدرن در کشور افزود: زير ساخت‌هاي متعدد از لحاظ اقتصادي و فني وجود دارد آن هم به اين دليل که قطع زمين‌هاي کشاورزي در کشور به ابعاد کوچک و بزرگ است و هر قطعه زمين نيازمند ماشين‌آلات متناسب و تکنولوژي مناسب است تا صنعت وارد توليدات شود.

در ادامه يزدان واحدي، کارشناس کشاورزي با بيان اينکه مشکلات عديده‌اي در کشاورزي وجود دارد که ابتدا بايد آنها را بر طرق کرد و بعد به دنبال ورود تکنولوژي بخش کشاورزي بود، گفت: بازار نامناسب محصولات کشاورزي يکي از عوامل آن وجود دلال و سودجويان در بازار توليدات کشاورزي است و از ديگر نارسايي‌هاي بخش کشاورزي بايد به شهري خاک زمين‌هاي زراعي، کود شييايي نيترات، فرسايش آب‌هاي زير زميني از مشکلات شايع  زمين‌هاي زراعي محسوب مي‌شود که نيازمند توجه ويژه مسوولان به اين صنعت است.

واحدي توليدات مقطعي و سوده زودگذر را از کاستي‌ها در بخش کشاورزي عنوان کرد، افزود: براي مثال در منطقه‌اي همچون اشتهارد به جاي گندم، خربزه کشت مي‌شود که از لحاظ صنعت کشاورزي کشت گندم خاک را مرغوب و کشت خربزه خاک زراعي را فرسوده مي‌کند.

وي در ادامه افزود: قطعه زمين‌ها کوچک است و تهيه ماشين‌آلات به حمايت‌هاي دولتي نيازمند است.

به گفته وي توليدات به قيمت اندک از کشاورز خريداري مي‌شود که اثرات اين اقدام باعث ضرر و زيان به کشاروز و کسب سود است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصادی ، کشاورزی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.